۶ پارک ملی برتر هند

0

یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان، پارک‌های ملی کشورها هستن. پارک‌های ملی به محدوده‌هایی گفته می‌شن که نشون‌دهنده مظاهر طبیعی اون کشورند و شامل جنگل، دشت، آب، کوهستان و بیشه‌ها و … نیز هستن. در حقیقت این مناطق، حفاظت شده و بستری  برای پرورش جانوران شدن. هند با داشتن حیات‌وحشی غنی، یکی از بکرترین و زیباترین پارک‌های ملی‌ها رو در خودش داره که ما قصد داریم در این مطلب به ۶ پارک‌ ملی برتر این کشور اشاره کنیم. با عالی‌گشت همراه بشید.

۱٫ جیم کوربت پارک ملی، اوتاراکند (Jim Corbett National Park, Uttarakhand)

هایلی به عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین پارک ملی هنده که در سال ۱۹۳۶ در اوتاراکند تاسیس و برای حفاظت از ببر بنگال که در معرض خطر و منقرض شدنه بنا شده. این پارک شامل تپه و چمن‌زارهای وسیعه که برای علاقه‌مندان به حیات وحش چیزی جز بهشت نیست.

۲٫ کازیرانگا پارک ملی، آسام (Kaziranga National Park, Assam)

این پارک ملی در ایالت آسام هند قرار داره و چهار رودخونه از جمله رودخونه برهمابوترا در اون واقع شده و زیستگاه ایده‌آل برای کرگدن یک شاخ‌ست. این میراث جهانی نیز یک بهشت برای پرندگانه که در زمستون تعداد زیادی از اونها به این منطقه کوچ می‌کنن.

۳٫ سونداربانس (Sunderbans National Park, West Bengal)

جنگل سونداربانس هند در مرز هند و بنگلادش واقع شده که سالیانه گردشگرای زیادی از این جنگل بازدید می کنن. در این جنگل حیوانات زیادی با گونه های مختلف به ثبت رسیده که مهم‌ترین اونها ببرهای آسیایی یا همون ببرهای بنگال هست.

۴٫ پارک ملی گیر (Gir National Park)

پارک ملی گیر، سرزمین شیرهای آسیاییه که در اون به راحتی می‌تونن ادامه حیات بِدن. این منطقه حفاظت شده در گجرات هند واقه شده و جنگل‌های انبوه این منطقه مأمنی برای حیوون‌های وحشی از جمله بز کوهی، آهوی خال‌خال و نیلگاو است.

۵٫ پارک ملی کلادو (Keoladeo National Park)

پارک‌های زیبا و توریستی صرفا محلی برای استراحت گردشگرها نیستن؛ بلکه در این پارک‌ها سعی شده که حیات‌وحش هم قرار بدن تا بازدیدکنندگان، این پارک‌ها رو بیشتر به‌خاطر بسپارن. جاذبه این پارک نه‌تنها گیاهان زیبای اونه؛ بلکه می‌شه به پرنده‌های این پارک هم اشاره کرد. بیش از ۲۳۰ گونه از پرندگان در این پارک نگهداری می‌شن که در حال حاضر کمیاب و در حال منقرض شدنن. این پارک در سال ۱۹۷۱ به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شده که در لیست آثار یونسکو به ثبت هم رسیده.

۶٫ پریار (periyar)

پارک ملی پریار در کرالای هند واقع شده که بسیاری از حیوون‌ها ازجمله ببر بنگال، فیل هندی و جانوران وحشی دیگه‌ای در اونجا وجود دارن. این پارک جاذبه‌های زیادی برای علاقه‌مندان به طبیعت داره. مساحت این پارک ملی به ۹۲۵ کیلومتر مربع می‌رسه. در این پارک گیاهانی با گونه‌های متفاوت دیده می‌شه ازجمله درخت آلوچه، درخت بلسان بنفش، درخت صندل و مزارع قهوه و چای و همین‌طور حیوونات بسیاری با گونه های مختلف از جمله ببر بنگال، خوک وحشی و نیلگیری لانگور که اینجا را مأمنی برای خود قرار دادن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button