۷ جایی که در قبرس باید ببینید

0

جزیره زیبای قبرس در وسط دریای مدیترانه همیشه یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران بوده و جاهای دیدنی بسیاری داره. ما در اینجا به ۷ مورد از بهترین‌های اونها که در وبسایت‌های زیادی به اونها پرداخته شده اشاره می‌کنیم. امیدواریم که به قبرس سفر کنید و از دیدنی‌های پرشمار این جزیره لذت ببرید.

 

۱- پارک باستان‌شناسی پافوس (Paphos)

ستون‌های سنگی مربوط به دروه امپراطوری روم

اینجا یه مجموعه بزرگه از آثار تاریخی از دوران ماقبل تاریخ گرفته تا قرون وسطی. اینجا که اسم دیگه اش کاتو (Kato) هستش، در سال ۱۹۸۰ در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت. این پارک برای محافظت از این آثار تاریخی و راهنمایی کردن توریست های این منطقه ساخته شده. یکی از جالب‌ترین بخش‌های این مجموعه چهار روستای قدیمی متعلق به دوران روم باستان و سنگفرش های این روستاهاست. بعضی از جاهای دیدنی و معروف این محل آسکلیپیون (Aklipieion)، اودیون (Odeion)، آگورا (Agora)، قلعه سارانتا کولونس (Saranta Kolones) و “مقبره پادشاهان” هستن.

۲- قلعه سن هیلاریون (St. Hilarion Castle)

منظره قلعه رو به دریای مدیترانه

اگه به دیدن آثار باستانی علاقه داشته باشید قبرس یکی از بهترین جاهای دنیا برای سفره. قلعه سن هیلاریون در شمال قبرس که بین شهرهای نیکوزیا (Nicosia) و کیرنیا (Kyrenia) قرار گرفته یکی از پرطرفدار ترین جاهای دیدنی قبرسه. این قلعه روی یک تپه به ارتفاع ۷۳۲ متر ساخته شده. البته رفتن به اونجا کار خیلی راحت نیست و بهتره با تاکسی به اونجا برید. جاده اصلی به این قلعه تو یک منطقه نظامی قرار گرفته و به همین خاطر احتمال نمی تونید پیاده به اونجا برید ولی اگه به پیاده روی علاقه دارید یه راه کوهستانی زیبا از کیرنیا هست که البته شیب تقریبا زیادی داره و بهتره کوهنوردی تون خوب باشه! این قلعه سه بخش اصلی پایینی، وسطی و بالایی داره که یکی از زیباترین منظره های کوهستانی قبرس رو می تونید اونجا تماشا کنید. داخل قلعه کنار در وردی یک کافی شاپ هم هست.

 

۳- خلیج درخت انجیر (Fig Tree Bay)

اینجا یک ساحل زیباست با آب خیلی زلال و شن‌های طلایی در بخش پروتاراس (Protaras) و در وبسایت Tripadvisor به عنوان سومین ساحل برتر اروپا معرفی شده. حدود ۵۰۰ متر پهنا داره و اسمش رو هم مدیون درخت‌های انجیر زیادیه که نزدیک ساحل پیدا می‌شن. یکی از جذابیت‌های دیگه این ساحل جزیره کوچکیه که حتی می‌تونید با شنا کردن به اونجا برسید! آب خیلی کم عمقه و از این نظر برای خانواده‌ها هم عالیه. امکانات رفاهی مثل کافی شاپ هم فراوونه و ورزش‌های آبی مثل موج سواری یا اسکی روی آب هم در دسترس هستن. یک جای عالی برای استراحت!

 

۴- کلیسای سن لازاروس (Church of Saint Lazarus)

 

این کلیسا در مرکز لارناکا (Larnaca) قرار داره و قدمتش به قرن دهم میلادی برمی‌گرده. این کلیسا به دستور امپراطور بیزانس لئوی ششم به افتخار سن لازاروس که به گفته مسیحیان یکی از دوستان صمیمی حضرت عیسی (ع) بوده ساخت شده. قبر این شخص الان داخل این کلیساست. داخل این کلیسا هنر معماری این منطقه خودش رو به صورت سازه‌های ساخته شده از سنگ مرمر نشون می‌ده. در قرن پانزدهم و شانزدهم یک برج هم به این کلیسا اضافه شد و وقتی که عثمانی‌ها این جزیره رو تصرف کردند این کلیسا رو مثل خیلی دیگه از کلیساهای این منطقه به مسجد تبدیل کردن.

 

۵- مزرعه اسب‌سواری عقاب کوهستان (Eagle Mountain Ranch) در پافوس

اسب‌سواری در کوهستان

اگه به اسب‌ها و اسب‌سواری علاقه دارید اینجا رو از دست ندید. اینجا هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان اسب‌های کوچک و بزرگ وجود داره و امکانات کمپینگ، سافاری، صبحانه و ناهار، مسابقه‌های اسب‌سواری و حتی اجاره اسب برای برگزاری مراسم عروسی هست!  رفتن به اونجا هم راحته چون سرویس ایاب و ذهاب به هتل شما هم اینجا ارائه می‌شه!

 

 ۶- آیا ناپا (Ayia Napa)

غارهای سنگی کنار ساحل در آیا ناپا

آیا ناپا یک مجموعه ساحلیه که در منطقه فاماگوستا (Famagusta) قرار گرفته و اونقدر امکانات تفریحی مختلف داره که نوشتن از امکاناتش در یک پاراگراف امکان پذیر نیست. بازدید از غارهای کنار آب، غواصی در کنار کشتی غرق شده نمسیس (Nemesis)، غواصی در کانال‌های زیر آب، شیرجه در آب‌های عمیق، استراحت در کنار برکه آبی، رفتن به پارک آبی واترورلد (Water World) و بازدید از پارک جنگلی کیپ گرکو (Cape Greco)  فقط بعضی از کارهایی هستند که اونجا می تونید انجام بدید.

 

۷- پارک آبی فاسوری واترمینیا (Fassouri Watermania)

پارک آبی فاسوری واترمینیا (Fassouri Watermania) در لیماسول (Limassol) بزرگ‌ترین پارک آبی قبرسه. بعضی از ویژگی‌های این پارک داشتن بزرگ‌ترین استخر موج و طولانی‌ترین رودخونه داخل پارک در اروپاست. این پارک در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین پارک آبی اروپا رو دریافت کرد. این پارک ۳۰ نوع بازی مختلف داره که به درد همه سنین می خورن، همه نوع غذا و نوشیدنی در اون پیدا می‌شه و تیم فوق العاده حرفه‌ای کارکنانش امنیت شما رو تضمین می‌کنن. همه اینها تضمین می‌کنه که در پارک آبی فاسوری واترمینیا روز فواق‌العاده‌ای داشته باشید!

 

 

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button