۷ درسی که از تنها سفر رفتن آموختم

0

۷ دلیل برای تنها سفر رفتن

سفر رفتن با خانواده و دوستان می‌تونه خیلی هیجان‌انگیز باشه؛ اما تنهایی سفر کردن یک چیزه دیگه است که فقط با تجربه کردنِ اون می‌شه این حس رو درک کرد؛ چراکه می‌تونید خودتون رو به چالش بکشید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید. در این مطلب، ما در آژانس هواپیمایی عالی‌‌گشت،‌ قصد داریم به ۷ دلیلی که شما رو تشویق به تنها سفر رفتن می‌کنه اشاره کنیم.

۱. شما می‌تونید افراد بومی و محلی رو ببینید

وقتی با دیگران سفر می‌کنید، تمرکز شما به گذروندن وقت با اونهاست و دیگه به ملاقات با افراد جدید توجه‌ای نشون نمی‌دید و ممکنه گفتگوی شما با افراد محلی که اتفاقاً دوست دارند به شما نزدیک بشند، بیشتر از چند کلمه نباشه؛ اما وقتی تنها هستید، ذهن شما تمرکز بیشتری برای توجه به اطرافیانتون داره و از طرف دیگه افراد محلی نیز این احساس در اونها ایجاد می‌شه که برای ‌صحبت کردن با اونها مشتاق هستید.

۲. در طول سفر خیلی راحت‌تر و ساده‌تر میتونید دوست پیدا کنید

وقتی تنها مسافرت می‌رید، پیدا کردن دوست هم ساده تره. دیگه مجبور نیستید با برنامه‌ی دیگران، خودتون رو هماهنگ کنید؛ به خاطر همین خیلی ساده‌تر می‌تونید با افراد جدید ملاقات کنید و برنامه‌ی ناهاری بذارید و هرچقدر می‌خواید با اونها وقت بگذرونید. امتیازی دیگه‌ای که این تنها سفر رفتن داره، این هست که شما و دوست احتمالی‌تون وقتی با یک نفر روبرو هستید، نسبت به زمانی که با یک جمع روبرو هستید، محافظه‌کاری کمتری دارید.

۳. زمان‌هایی که تنها سفر می‌کنید، سالم‌تر است

تجربه دیگری که من از تنها سفر رفتن یاد گرفتم، این است که به‌تنهایی سفر رفتن، سالم تره. شما از خواسته‌ها و نیازهای دیگران فاصله می‌گیرید و یاد می‌گیرد که با خودتون خلوت کنید. وقتی شما توانایی این‌رو داشته باشید که با خودتون وقت بگذرونید، ارزش‌تون پیش خودتون و دیگران زیاد میشه که این موضوع در طولانی مدت، استرستون رو کاهش می‌ده و باعث می‌شه آرامش بیشتری پیدا کنید.

۴. می‌تونید هرکسی که خودتون میخواید باشید!

وقتی تنها سفر می‌کنید بدون اینکه نگران نیازها و توقعات دیگران باشید، می‌تونید خودتون باشید! و نیاز ندارید که شخصیت جدیدی از خودتون ابداع کنید یا اینکه مجبور باشید که هرلحظه نقاب بزنید؛ مثلاً می‌تونید بدون ملاحظه رفتار کنید، با دست غذا بخورید و هرچقدر می‌خواید ماجراجویی کنید، یا فقط روی یک نیمکت بنشینین و کتابی مطالعه کنید، بدون اینکه مجبور باشید دوستتون رو همراهی کنید.

۵. شما را قوی می‌کنه

وقتی تنها سفر می‌کنید دیگه نمی‌تونید به دیگران متکی باشید که مثلاً وسایل شما رو جمع کنند یا براتون نقشه بخونند؛ همه اینها بر عهده‌ی خودتون است؛ اما نگران نباشید؛ من به شما این قول رو می‌دم که به‌خوبی از پس آن بَر خواهید اومد. با مراقب کردن از خودتون و پیروی کردن از نقشه‌هاتون، می‌تونید کم‌کم قوی بشید و در طول زمان، اعتماد به نفستون بالا بره و استقلال خودتون رو پیدا کنید.

۶. مواجهه شدن با ترسهاتون، اون قدرها هم ترسناک نیست!

درسته که وقتی همه‌چیز به عهده‌ی خودتون است، ممکنه که احساس اضطراب کنید؛ مثلاً از صحبت کردن با غریبه‌ها مضطرب بشید یا شاید در یک موزه یا رستوران احساس بدی داشته باشید؛ اما وقتی‌که با ترس‌های کوچیک و بزرگ‌تون مواجه می‌شید، می‌فهمید که شما بیشتر از اون چیزی که فکرش رو می‌کردید، توانایی دارید! وقتی هرچه سریع‌تر با ترس‌هاتون مواجه می‌شید، کمتر ترسناک به نظر می‌رسه و راحت‌تر می‌تونید اونها رو حل کنید.

۷. چیزهایی رو که بهشون علاقه دارید یا از اونها نفرت دارید رو می‌فهمید

تنها سفر رفتن به شما این امکان رو می‌ده که بفهمید چه چیزهایی رو دوست دارید و چه چیزهایی رو دوست ندارید؛ و بدون اینکه نگران ناراحت شدن بقیه باشید می‌تونید با نشون دادن خودِ واقعی‌تون و بدون اینکه تحت تأثیر نظر دیگران باشید، خیلی از چیزها رو امتحان کنید. حالا اگه قصد دارید که به سفر برید، ما به شما توصیه می‌کنیم که این‌بار به تنهایی برید؛ درسته که تنها سفر رفتن می‌تونه ترسناک به نظر برسه؛ اما یادتون باشه که چیزهای زیادی برای یادگرفتن وجود داره.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button