۷ درسی که از سفر کردن به ۷۲ کشور آموختم

0

سفر  می‌تواند یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین اتفاقات زندگی هر فرد باشد. در طول مسافرت، انسان با رخدادها و حوادثی مواجه می‌شود که هرگز نمی‌توانست آنها را در زندگی روزمره خود تجربه کند. شاید به همین دلیل است که بهترین خاطرات ما همیشه مربوط به سفرهایمان است.

مطلب زیر برگرفته از تجربیات یکی از جهانگردانی است که در طول ۳ سال به ۷۲ کشور مختلف سفر کرده است.

۷ درس که از سفر به ۷۲ کشور آموختم-2

۱- زندگی کوتاه است

اینکه فکر کنید شما تا پیری عمرمی‌کنید فقط یک حدس است. گوشی موبایل این روزها بزرگ‌ترین قاتل راننده‌ها و مسافران است. همه ما ممکن است به خاطر اس‌ام‌اس دادن یک راننده بی‌حواس،‌ جانمان را در بزرگراه از دست بدهیم. پس به بازنشستگی فکر نکنید و قدر همین فردایی که پیش رو دارید را بدانید.

میشه به این فکر کنید که اگر قرار بود فردا آخرین روز عمرتان باشد، امروز چه کار می‌کردید؟ اگر تا آخر عمر این کار را انجام دهید، همیشه از زندگی لذت می‌برید.

۲-خلاف مسیر آب شنا کن

اگر برای کسی کار می‌کنید، هر روز ممکن است اخراج شوید. به هر حال چه مشغول ساختن رویاهای دیگران باشید و چه مشغول کسب و کار خود، اگر عاشق کارتان نباشید شکست می‌خورید.

پس حالا که امکان شکست در زندگی وجود دارد، حداقل روی چیزی که دوست دارید وقت بگذارید و برای آن بجنگید.

۳- به دنبال کشف ناشناخته‌ها باش

بدون برنامه پیش برو و خودت را به جریان زندگی بسپار.  تنها سفر کن و ببین چقدر راحت می‌توانی همه جا دوست پیدا کنی. همیشه برای آب کردن یخ محیط پا پیش بگذار؛ تمام آدمهای تاثیرگذار در زندگی من، کسانی بودند که ابتدا خودم سر صحبت را با آنها باز کردم و باعث دوستی شدم.

۴-مسیر زندگی خودت را باور کن

۷ درس که از سفر به ۷۲ کشور آموختم-۳

هیچکس بهتر از استیو جابز این مساله را بیان نکرد:

شما نمی‌توانید نشانه‌های زندگی را درک کنید اگر به آینده نگاه کنید. تنها وقتی می‌توانید نشانه‌های زندگی را به یکدیگر ربط دهید که به گذشته نگاه کنید. پس باید باور کنید که نشانه‌ها به نوعی به آینده شما مرتبط هستند. باید به چیزی ایمان داشته باشید؛ قدرت،‌ سرنوشت، زندگی، کارما یا هر چیزی که اسمش را می‌گذارید. زیرا اگر باور کنید که نشانه‌ها به مسیری که در آن هستید ارتباط دارند، قدرت و اعتماد به نفس لازم برای دنبال کردن ندای قلبی‌تان را به دست می‌آورید. ممکن است حتی این کار شما را از مسیر آسان زندگی‌تان خارج کند، اما همین‌هاست که بیشترین تفاوت‌ها را در زندگی ایجاد می‌کند.

خواسته‌های ما وقتی ارزش پیدا می‌کنند که به گذشته نگاه کنیم. جهان همیشه در حال صحبت و راهنمایی ماست،‌ فقط هنوز نمی‌توانیم زبان آن را ترجمه کنیم.

۵-آرزوهای بزرگ داشته باش و از دیگران کمک بگیر

۳.۲ میلیارد نفر در دنیا آنلاین هستند و شما فقط کافی است یک ایمیل  بفرستید؛ تویت کنید یا در فیسبوک بنویسید. اگر چیزی از آنها نخواهید چیزی به دست نمی‌آورید. اگر زندگی جدید طلب کنید، زندگی جدید به دست می آورید و اگر جهان تازه‌ای بخواهید، به جهانی نو می‌رسید.

۶-همه مردم دنیا خوب هستند!

۷ درس که از سفر به ۷۲ کشور آموختم-۴

همه آدمهای دنیا خوب هستند و نباید آنها را با دولت‌ها و حکومت‌هایشان قضاوت کرد. در هیچ کجا از چهارگوشه دنیا، کمبود صداقت، بخشندگی، احترام و مهربانی وجود ندارد.

۷-شما هستید که خلق می‌کنید!

شما همیشه و در همه حال کنترل کاملی بر روی تقدیر و سرنوشت خود داشته‌اید و خواهید داشت. چیزهایی که فکر می‌کنید مانع شما هستند،‌ در واقع فقط بهانه‌اند، چون تنها چیزی که بر سر راه شما برای رسیدن به آرزوهایتان قرار دارد شما هستید…

ویدیو این مطلب را تماشا کنید:
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button