۷ خوراکی محبوب در ایتالیا

0

امروزه دیگه نمی‌تونی کسی رو پیدا کنی که طعم غذا و خوراکی‌های ایتالیایی رو نچشیده باشه یا حداقل با اونها آشنایی نداشته باشه. این کشور مهد تنوع غذاست؛ به‌طوری‌که در هر منطقه از این کشور می‌تونی انواع و اقسام غذاها و خوراکی‌ها رو با طعم‌های مختلف بچشی. همین جدی بودن غذا برای مردم ایتالیا باعث شده که هرساله در این کشور جشنواره غذایی ملی و بومی برگزار بشه و بسیاری از گردشگرها رو هم جذب این رویداد کنه. ما در این مطلب و در آژانس هواپیمایی «عالی‌گشت» قصد داریم که شما رو با تعدادی از این خوراکی‌ها آشنا کنیم؛ اما یادتون باشه برای چشیدن طعم واقعیِ یک غذای ایتالیایی لازمه که خودتون به این کشور سفر کنید. با «عالی‌گشت» همراه بشید.

خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ایتالیایی

Arancini

آرانچینو یک نوع غذای سنتی در ایتالیاست و مخصوص شهر سیسیله. این غذا مثل توپ گرده و به برنج توپی هم معروفه و رنگ اون قهوه‌ای مایل به طلاییه. این توپ برنجی رو با سس گوجه‌فرنگی، راگو، موتزارلا، نخودفرنگی پُر می‌کنن و اون رو در آرد سوخاری می‌غلطونن و بعدش هم سرخش می‌کنن؛ این نوع غذا شبیه پیتزای ایتالیایی‌ست.

Lasagne

مردم شهر ناپل، به این نوع خورش خیلی علاقه دارن و این نوع خورش رو با ورقه‌هایی از ماکارونی و لایه‌هایی از گوشت،سبزی‌ و پنیر درست می‌کنن. این غذا رو می‌شه با سس‌های بشامل و یا سس گوجه‌فرنگی سرو کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگه مسافر ایتالیا هستین این نوع غذای خوشمزه رو از دست ندین.

Pasta

در طول تعطیلات یا جشن‌ها و مراسم‌های خاص این نوع غذا طرفدارای زیادی داره. اگر شما در حال بازدید از شهرهای منطقه‌ای رم هستین و می‌خواین غذایی رو سفارش بدید، یادتون باشه که این نوع ماکارونی که از تخم‌مرغ، پنیر، فلفل سیاه و یک نوع گوشت درست شده رو از دست ندین.

Saltimbocca

این نوع خورش از گوشت گوساله، ژامبون و برگ گیاهان درست می‌شه که موادش رو با یک خلال دندون می‌پیچن و بعدش اون رو سرخ می‌کنن. در این نوع غذا می‌شه از انواع گوشت‌ها استفاده کرد.

Gelato

نمی‌شه به ایتالیا سفر کرد و این نوع بستنی ایتالیایی رو امتحان نکرد؛ gelato بهترین بستنی‌ست که می‌شه اون رو در ایتالیا خورد. فرق این نوع بستنی با بقیه بستنی‌ها در چربی بسیار پایین اون هست.

Torrone

این نوع شیرینی از خامه، عسل، سفیده تخم‌مرغ و آجیل ترکیب‌شده که شبیه آب نباته که اون رو می‌شه در فروشگاه‌ها و قنادی‌های ایتالیا پیدا کرد و خرید. این نوع شیرینی در اوایل سده پونزدهم در شهر کرمونا ایتالیا به وجود اومده.

Tiramisu

تیرامیسو به ایتالیایی به معنی «بکش من رو بالا» یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها و دسرهای ایتالیایی‌ست که در بین مسافران و مردم محلی ایتالیا شناخته شده‌ست؛ تیرامیسو از قهوه، تخم‌مرغ، شکر، کاکائو، پنیر ماسکارپونه تهیه می‌شه و انواع مختلفی هم داره.

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button