۸ دلیل برای سفر رفتن در بیست سالگی

0

اگه به‌تازگی فارغ‌التحصیل شدید و می‌خواید قبل از ورود به بازار کار کمی زندگی رو تجربه کنید و یا هنوز کاملاً مطمئن نیستید که زندگی برای شما چه برنامه‌ای داره، به شما پیشنهاد می‌کنم که سفر رفتن در این سن رو در اولویت زندگی‌تون قرار بدید و مطمئن باشید که این کار همه‌چیز رو تغییر می‌ده.

در این مطلب، ما در آژانس هواپیمایی عالی‌‌گشت،‌ قصد داریم به ۸ دلیلی که شما رو تشویق به سفر در سن ۲۰ سالگی می‌کنه اشاره کنیم.

۱. دست‌تون بسته نیست

اگر هنوز تشکیل خونواده ندادید یا مشغول کار بلندمدتی نشدید از استقلالی که دارید استفاده کنید! برای اینکه در این سن نه اون‌قدر بزرگ هستید که مسئولیت زیادی به دوش‌تون باشه و نه اون‌قدر کوچیک که نتونید تنهایی به سفر برید و از اون لذت ببرید.

۲. آزادی مالی دارید

احتمالاً شما در این سن نه نگران پس دادنِ وام‌های گرفته‌شده برای زندگی‌تون هستید؛ نه فرزندی دارید که بخواین هزینه‌های زندگی اون رو تأمین کنید. اگرچه که ممکنه شما در این سن پول زیادی درنیارین؛ اما خرج زیادی هم ندارید. شما می‌تونید ۱۰ تا ۱۵ درصد از حقوق یا پول توجیبی خودتون رو پس‌انداز کنید و اون رو در یک حساب پس‌انداز اختصاصی برای خرید بلیت سفر یا تور خارجی بذارید.

۳. پول همه‌چیز نیست

با سفر رفتن در این سن، بدون شک می‌فهمید که پول و اشیاء مادی خیلی کمتر از اون چیزی که فکر می‌کنید مهم‌اند. دیگه نگران خرید بهترین ماشین، جدیدترین لباس یا بزرگ‌ترین آپارتمان نباشید؛ من به شما این قول رو میدم که گشتنِ و سفر کردن تو کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی، خیلی لذت‌بخش‌تر از داشتن این چیزهاست.

۴. دیدن فرهنگ‌های مختلف در سفر

در سفرتون ممکنه با مکان‌های عجیب و شگفت‌انگیزی روبرو بشید که نتونید یک کلمه هم در موردش صحبت کنید و مهم‌تر اینکه با دیدن فرهنگ، قوانین و آداب‌ و رسوم جاهای دیگه، دید متفاوتی نسبت به زندگی واقعی و روزمره‌ی مردمی که دنیای متفاوتی با شما دارند، پیدا می‌کنید.

۵. برقراری ارتباط با دیگران

سعی کنید در طول سفرتون، با مسافرها، مردم محلی و تمام کسانی که می‌بینید ارتباط برقرار کنید و با اونها دوست بشید. با این کار نه‌تنها، دوستان جدیدی پیدا می‌کنید؛ بلکه دارید ارتباطاتی برقرار می‌کنید که ممکنه در آینده به درد شما بخوره؛ پس این افراد رو در فیس‌بوک یا لینکدین خودتون اضافه کنید یا حداقل آدرس یا تلفنی از اونها داشته باشید که در صورت لزوم بتونید با اونها ارتباط برقرار کنید. شما که از آینده خبر ندارید، ممکنه در ملاقات بعدی، این بار شما میزبان اونها بشید یا کار شما مرتبط با زمینه‌ی کاری اونها باشه و بتونید روی کمک اونها حساب باز کنید.

۶. شما می‌تونید سفر ارزون‌تری داشته باشید

وقتی شما ۲۰ ساله هستید، اقامت در هتل‌های ارزون یا خرید مواد غذایی در فروشگاه‌های محلی به‌جای غذا خوردن در بیرون، براتون اون‌قدر اهمیتی نداره؛ یادتون باشه که بعدها در زندگی ممکنه به چیزهای «بهتر» یا سبک زندگی «گرون‌تری» عادت کنید، پس در حال حاضر از اینکه دارید چیز جدیدی رو تجربه می‌کنید خوشحال باشید. شما می‌تونید با کوله‌پشتی، زدن کمپ یا استفاده از قطارهای بین‌المللی، مکان‌های زیادی رو با هزینه کمتری ببینید. در ضمن در موقعیت‌های خاص و فصل‌هایی که مردم کمتر سفر می‌رن، می‌تونید یه تور ارزون خارجی پیدا کنید.

۷. بعدها ممکنه فرصتی برای سفر رفتن نداشته باشید.

خیلی از مردم فکر می‌کنند که زمان مناسب برای سفر رفتن، بعد از بازنشستگی است؛ اما حقیقت اینه که شما در یک زمان محدود نمی‌تونید به تمام مکان‌هایی که آرزوی دیدن‌شون رو داشتید برید؛ پس برای موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای که در آینده ممکنه پیش بیاد، برنامه‌ریزی کنید و ریسک نکنید. از زمانی که در اختیار دارید استفاده کنید و زمانی رو برای سفر رفتن اختصاص بدید؛ حتی اگه این سفر به معنای گشتن مناطق اطراف‌تون در آخرین روزای هفته‌ باشه.

۸. با سفر رفتن خودتون رو بشناسید

با خارج شدن از جایی که زندگی می‌کنید و تمام چیزهایی که می‌دونید، نه‌تنها در حال یادگیری درباره‌‌ی مردم و مکان‌های اطراف‌تون هستید؛ بلکه در حال شناخت خودتون هم هستید. شما در طول سفرتون ممکنه با ترس‌هایی مواجه بشید که هیچ‌وقت نمی‌دوستید اونها رو همراه‌تون دارید؛ پس شاید سفر رفتن باعث بشه که بفهمید چه چیزهایی موجب ترس یا راحتی شما می‌شه. از طرفه دیگه، در سفر، علایق تازه‌ای پیدا می‌کنید یا حتی علایق قدیمی رو هم دوباره کشف می‌کنید؛ مثلاً ممکنه شهرهای کوچیک یا روستاهای پُر از اصالت یا شهرهای بزرگ و ناشناخته رو برای سفر رفتن ترجیح بدید و متوجه بشید که سفر به کدوم مناطق لذتبخش‌تره.

حالا اگه با خوندن این مقاله قانع شُدید که بهترین زمان برای سفر رفتن، زمان جَوونی هست؛ پس برای ما در عالی‌گشت از تجربه‌هاتون بنویسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button