۸ دیوار معروف دنیا را بشناسید

0

بشر از وقتی متمدن شد، به فکر حفظ حریم و محدوده زندگیش بوده و برای این کار، دور قلمرو خودش رو با موانع دفاعی می‌پوشوندن. دیوارها یکی از چیزهایی هستند که تو جوامع متمدن گذشته می‌شه اونها رو پیدا کرد و بعضی از اونها مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشورهای مختلف هستند.

در این مطلب،‌ ما در عالی‌گشت شما را رو با ۸ دیوار معروف دنیا که بین توریست‌ها محبوبه آشنا می‌کنیم

دیوارهای معروف دنیا

دیوار سربازان جنگ ویتنام، آمریکا

دیوارهای معروف دنیا

این دیوار که یادواره سربازان جنگ ویتنامه، از دو رشته سنگ گرانیت سیاه ساخته شده و با همدیگه شکل V می‌سازن. روی سنگ‌ها نام ۵۸ هزار سرباز آمریکایی که در جنگ ویتنام کشته شدند، نوشته شده. یکی از کارهایی که توریست‌ها انجام می‌دن، اینه که کاغذ روی سنگ‌ها می‌ذارن و با  کشیدن مداد رو ی کاغذ، نام سربازها رو روی کاغذ حک می‌کنن.

دیوار ساکسایوامان، پرو

در شمال شهر کاسکو در پرو، دیوارهایی وجود داره که سنگ اونها به دقت تراشیده شدند و توسط قوم اینکاها در هزاران سال قبل ساخته شدند. این دیوارها بدون هیچ ملات و ماده نگهدارنده، روی هم سوار شدند و اینقدر با دوام هستند که تا امروز در مقابل زلزله‌های شدید دوام آوردند.

دیواز آدامس، سیاتل آمریکا

تو یکی از کوچه‌های سیاتل، دیواری هست که از سال ۱۹۹۳ مردم شروع کردن به چسبوندن آدامس‌ روی اون. وقتی تو سال ۲۰۱۵ خواستن برای اولین بار اون رو تمیز کنن،‌حدود ۳۰-۴۰ سانت آدامس روی اون بود. جالبه که همچنان سنت غیر حسنه آدامس چسبوندن روی این دیوار ادامه داره.

دیوارهای بابل، عراق

دیوارهای بابل جزو عجایب هفتگانه دنیای قدیم هستند و طبق مدارک اینقدر عرض داشتند که ارابه‌ها می‌تونستن روی اونها مسابقه بدن.

دیوارهای استون،‌کرواسی

این دیوارها در قرن ۱۵ میلادی و برای حفاظت از شهر استون در کرواسی درست شدند. این مجموعه ۵ تا قلعه و ۴۰ تا برج داشته که امروز بیست تا از اونها هنوز سالم هستند.

دیوار هادریان، انگلستان

این دیوارها حدود ۲۰۰۰ سال قبل و برای دفاع از رومی‌ها در مقابل بربرها ساخته شد. طول این دیوار که در تمام قلمرو رومی‌ها  و در واقع مرز انگلستان و اسکاتلند امروز ساخته شده، حدود ۱۱۷ کیلومتره. جنس این دیوار از سنگ و کلوخه.

دیوار برلین

این دیوار  در سال ۱۹۶۱ توسط دولت آلمان ساخته شد تا آلمان شرقی و غربی رو از هم جدا کنه تا مردم آلمان غربی به سمت کمونیست‌ها تمایل پیدا نکنن. تا سال ۱۹۸۹ مردم دو کشور به هیچوجه نمی‌تونستن با هم در ارتباط باشن و حتی خیلی از خانواده‌ها از هم جدا شدند. مدتی پس از  آزاد شدن رفت و آمد بین آلمان غربی و شرقی، این دیوار فرو ریخت و یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های سیاسی قرن رو بوجود آورد.

دیوار چین

دیوارهای معروف دنیا

دیوار چین نیاز به تعریف نداره و هر سال کلی مسافر به عشق دیدن این دیوار بزرگ، بلیط تور چین رو می‌خرن تا به این کشور سفر کنن. این دیوار بین قرن ۵ تا ۸  قبل از میلاد و برای دفاع در برابر حمله‌ دشمنان چین ساخته شد. طول این دیوار به ۵۰ هزارکیلومتر می‌رسیده و در حال حاضر تنها سازه بشره که از کره ماه دیده می‌شه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button