۸ مکان دیدنی که باید در سفر به کوش‌آداسی ببینید!

0

یکی از شهرهای توریستی ترکیه که همه‌ساله گردشگرهای زیادی رو به سمت خودش می‌کشونه، کوش آداسی یا جزیره پرنده‌ست. این شهر که در نزدیکی ازمیر قرار داره، به سواحل شنی و صخره‌ایش معروفه و بیشترین درآمدش رو از همین صنعت توریسم به دست می‌آره. سواحل زیبا، بنادر و قایق‌های تفریحی و ناوها، اماکن تاریخی، مساجد و کاروان‌سراها، غارها، پارک‌ها و …ازجمله جاذبه‌های این شهره که می‌تونیم به اون اشاره کنیم.

سفر به کوش آداسی در هر موقع از سال جذابیت خاص خودش رو داره؛ اما به دلیل اینکه این شهر تابستون‌های گرم و زمستون‌های سردی داره ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار به این منطقه سفر کنید تا بیشتر از زیبایی‌های این شهر لذت ببرید؛ حالا اگه تصمیم به سفر گرفتید، خوبه که قبل سفر، با جاذبه‌های این شهر توریستی-تفریحی بیشتر آشنا بشید؛ پس با «فلاوینگو» همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای خرید خانه در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه می توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۳۶۳۵۰۰ و یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

کاروان‌سرای محمد پاشا

در نزدیکی بلوار آتاتورک و اسکله، کاروان‌سرای محمِد پاشا قرار داره که متعلق به قرن ۱۷ و از بناهای مربوط به دوران عثمانی‌ست. این کاروان‌سرا شبیه قلعه‌ست و در اطراف اون جزایری وجود داره که شما می‌تونید با کشتی به این سواحل برید و از مناظر زیبای ساحلی اون لذت ببرید. اگه اهل موسیقی هم هستید، می‌تونید هر شب در این مکان نواهای محلی ترکی رو بشنوید.

کاروانسرای محمد پاشا Mohammed Pasha

غار کاراجا( Karaca Cave Town)

یکی از زیباترین مکان‌هایی که می‌تونید در کوش آداسی برید، غار کاراجاست. جلوه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز فضای داخلی این غار، هر گردشگری رو شیفته خودش می‌کنه. جالبه که بدونید این غار غیرفعاله و هیچ رودخونه‌ای در اون وجود نداره و به خاطر همین تا چشم کار می‌کنه، می‌تونید قطره سنگ در این غار ببینید. علاوه بر اون چند حوضچه و استخر تراوتن هم دیده می‌شه. این غار دارای رطوبت زیادیه که هر چه به سمت داخل اون پیش می‌رید، رطوبت هم زیادتر می‌شه.

جزیره کبوتر (Pigeon Island)

اگه به تازگی ازدواج کردید و به دنبال یک جای رمانتیک برای ماه عسل‌تون می‌گردید و یا از اون دست آدم‌هایی هستید که از ازدحام و شلوغی بیزارید و به دنبال یک جای دنج و پر از آرامش هستید، پس رفتن به جزیره کبوتر رو فراموش نکنید. برای این کار می‌تونید با گذر از شهر کوش آداسی و طی کردن یک جاده ۳۵۰ متری، وارد این جزیره زیبا بشید. این جزیره با یک جاده باریک به شهر وصل می‌شه و در فصل مهاجرت پرنده‌ها، خونه پرنده‌ها می‌شه. ساحل این جزیره بسیار زیباست و زیبایی اون وقتِ غروب و طلوع آفتاب دوچندان می‌شه که اگه علاقه‌مند به عکاسی باشید، می‌تونید تصاویر زیبایی رو از این منظره ثبت کنید.

پارک ملی بیوک مندرس 

در محدوده شهر کوش‌آداسی و سوکه، پارک ملی بیوک مندرس قرار داره که می‌شه  از طریق جاده کوش‌آداسی _ سوکه به اون منطقه رفت و آمد کرد. اون چیزی که در بخش شمالی این پارک دیده می‌شه، پوشش گیاهی بی‌نظیری مثل گیاهان تیره شاه بلوط و دفنه و نیز انواع گیاهان مخصوص ناحیه مدیترانه‌ست که به اون منطقه زیبایی خاصی داده. در این منطقه امکان زاد و ولد در کناره‌ها و سواحل این پارک برای فک‌ها و لاک پشت‌ها که در کشورهای مدیترانه‌ای تحت حفاظت هستند، وجود داره.

پارک ملی بیوک مندرس Biok Mondares

گوورجین آداسی

گوورجین آداسی یک کلانتری قدیمی در شهر کوش آداسی‌‌ست و یکی از مکان‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آد و مربوط به قرن نوزده‌ست که گفته می‌شه در زمان قیام مورا از سوی عثمانی‌ها جهت مقابله با تهاجمات احتمالی از جزیره‌ها ساخته شده.

گوورجین آداسی Guverjin Adasi Kusdasi

 بنادر و قایق های تفریحی کوش آداسی 

کوش آداسی دارای ۲ اسکله و یک بندره که این بندر قایق‌های زیادی رو در خودش جای داده که همه ساله علاقه‌مندان زیادی رو به سمت این بنادر می‌کشونه. این بنادر در فصل بهار و تابستون میزبان بسیاری از گردشگران از تمام نقاط دنیاست.

اِفِسوس(Ephesus )

امروزه ویرانه‌های اِفِسوس ( اِفِسُس) که یکی از شهرهای آسیای صغیر بوده، به عنوان مرکزی برای گردشگری شناخته می‌شه. نام قدیمی این شهر آپاشام  بوده و قدمت اون حدوداً به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گرده. این شهر در کنار رود مندرس کوچک و سواحل دریای اژه و بین ازمیر و کوش‌آداسی قرار داره و از لحاظ تاریخی جایگاه خاصی داره به طوری که  اشیا و بناهای بسیاری از دوران نوسنگی در این منطقه پیدا شده. درسته که امروزه قسمت‌های زیادی از این شهر ویرون شده ولی بازهم گردشگرهای زیادی رو به این شهر می‌کشونه.

ساحل شنی کادینلار دنیزی

در قسمت جنوبی شهر کوش آداسی ساحلی به نام کادینلار دنیزی قرار داره که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهره که در فصل بهار و تابستون، گردشگرهای زیادی رو جذب این منطقه می‌کنه. این ساحل شنی به قدری زیباست که حتی خود ترک‌ها هم برای ییلاق به این ساحل می‌آن. اگه اهل ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی رو آب هستید، می‌تونید این ساحل شنی رو برای گردش و تفریح انتخاب کنید. علاوه بر اون در این ساحل، هتل بزرگی هم ساخته شده که می‌تونید برای استراحت در این مکان اقامت کنید؛ پس بهتون پیشنهاد می‌کنم که حتما به این ساحل برید، چون ارزش یک‌بار دیدن رو داره.

ساحل کادینلار دنیزی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button