معماری شگفت‌انگیز طبیعت؛بالی

0

یکی از مقاصد معروف و آروم این روزای دنیا جزیره رویایی بالی در کشور اندونزیه. جزیره بالی؛ یک جزیره خاصه و بخاطر چشم اندازهای شگفت‌انگیزیش مشهور شده. جدا از طبیعت بی‌نظیر، بالی به واسطه معابد باستانی و کاخ‌های تاریخیش و همچنین آتشفشان فعال و جنگل‌های وحشی و زیبا، ماجراجویان زیادی رو از سراسر دنیا جذب می‌کنه. با عالی‌گشت همراه بشید تا جاذبه‌های گردشگری این جزیره رو به طور کامل به شما معرفی کنیم:

بالی بهشت روی زمین و یه جزیره کوچیک از بزرگ‌ترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزیه. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند رو به هم ‏پیوند داده و در نتیجه این پیوند، دارای آب و هوای بسیار متفاوتیه و مثل بقیه جزایر جهان، ‏دنیای مخصوص به خودش رو داره. بالی اونقدر شگفت انگیزه که در فهرست برترین مکان‌های گردشگری دنیا قرار گرفته. ‏این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داره که اکثر ساکنانش اهل اندونزی هستن؛ اما در سال‌های اخیر به‌خاطر ‏رشد صنعت توریست، بسیاری از مردم اروپا و استرالیا به این جزیره مهاجرت کرده و به کار و زندگی مشغولن. این جزیره مناطق مختلفی داره که معروف‌ترین نقاطش کوتا(KOTA) ، اوبود(UBUD) و نوسا دوآ (nusa dua)ست.

جاذبه های گردشگری:

معبد Pura Ulun Danu Bratan

معبد پورا اولون دانو براتان، از جمله جاذبه‌های گردشگری بالیه که بخاطر موقعیتش کنار دریاچه، وقت بالا اومدن آب، به نظر میاد که معبد در آّب شناوره .این معبد که مکان‌ مقدسی تو جزیره به حساب میاد؛ در نیمه اول قرن هفدهم کنار دریاچه براتان بنا شده و با پس زمینه ای از دریاچه بزرگ و طبیعت فوق العاده تصویری زیبا و تحسین برانگیز خلق کرده.

 

مزارع برنج پلکانی Tegalalang

در مرکز بالی در شمال دهکده تگالالانگ (Tegallalang) و در ناحیه ابود (Ubod) شالیزارهای متعدد و زیبایی کنار هم قرار گرفته‌ و محل مناسبی  برای علاقه‌مندان به عکاسی و گردش‌گران فراهم کرده.

اوبود مارکت

اوبود مارکت، جایی پر از رنگ و هیجان که هم جزء دیدنی‌های بالی به حساب میاد و هم جایی برای خرید کردن. محلی که به عنوان مرکز فرهنگی بالی شناخته می‌شه و در اون می‌تونید صنایع‌دستی و آثار هنری مردم بالی رو بخرید؛ برای خرید یادگاری‌های کوچیک هم می‌تونید روش حساب کنید و دست پر از اون بیرون بیاید؛ تلفیق فضای هنری و سنتی اوبود مارکت، اون رو برای توریست‌ها دوست‌داشتنی‌تر هم کرده.

جنگل میمون مقدس

میمون‌ها در فرهنگ مردم بالی جایگاه ویژه‌ای دارن؛ به عقیده اونا میمون‌ها محافظان سرزمینن و به‌خاطر همین، جنگل میمون مقدس با میمون‌های زیادی که در اون زندگی می‌کنن؛ مکان مهمی محسوب می‌شه. تماشای زندگی میمون‌ها در فضای طبیعی حتما براتون جذاب خواهد بود؛ اما باید حواستون باشه اگه کیف یا ساک دستی دارید ترجیحا با خودتان به جنگل نیارید و در قسمت خرید بلیط به امانت بگذارید چون میمون‌ها عادت دارن وسایل بازدیدکنندگان رو بقاپن. جنگل میمون مقدس به جز اینکه یکی از مکان‌های دیدنی بالیه، برای محققان هم ارزش زیادی داره و تعداد زیادیشون روی زندگی میمون‌ها تحقیق می‌کنن.

معبد گوا گاجا

گوا گاجا یا غار فیل از نقاط دیدنی بالیه که در قرن ۱۱ ساخته شده. وجود شاخ و برگ‌های زیادی که روی معبد و فضای بیرونی اون افتاده، شکل جالبی به این غار داده و اون رو متمایز کرده. مجسمه‌ها و سنگ‌های داخل غار، همگی نماد باورهای دین هندو هستن.

Gunung Kawi

این معبد تفریحی تاریخی قرن یازدهم که در شمال شرقی اوبود بالی و کنار رودخانه Pakerisan ساخته شده؛ شامل ۱۰ قطعه سنگ زیارت‌گاهیه که در صخره‌ها حجاری شدن. به نظر می‌رسه این معابد محل دفن پادشاه Anak Wungsu از سلسله Udayana  و ملکه‌های مورد علاقه اوست. در سمت شرق هم ۵ معبد دیگه وجود داره که نظریه‌های زیادی راجع به افرادی که در اونا دفن شدن وجود داره.

معبد تامان آیون (Taman Ayun)

معبد تامان در سال ۱۶۳۴ میلادی، توسط پادشاه منگوی (Mengwi) ساخته شد. باغ‌های باشکوه و برکه‌های این مجموعه،  توسط خندقی احاطه شده‌ و فقط با پلی که روی این خندقه، قابل دسترسن. بدون تردید، معبد تامان رو می تونید یکی از زیباترین معابد جزایر بالی به شمار اورد. پس بازدید از اون رو از دست ندید.

معبد تانا لات Tanah Lot temple

یکی دیگه از معابد شگفت‌انگیز بالی، معبد Tanah Lot است که خوش‌ منظره‌ترین معبد در بالی به شمار میاد. این مجموعه چند متر دورتر از ساحله و غروب‌های حیرت‌انگیزی داره. نکته مهم راجع به این معبد اینه که در زمان مد دریا، رسیدن به این معبد با پای پیاده امکان‌پذیر نیست.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button