۹ غذای معروف بلغاری که باید مزه آن را چشید!

0

بلغارستان از اون دست کشورهایی‌ست که تنوع غذایی بالایی داره و فرهنگ آشپزی این کشور از آشپزی یونانی و ترکی تاثیر گرفته. اگه قصد سفر به این کشور رو دارین باید همین‌جا خیالتون رو راحت کنم که در رستوران‌های این کشور می‌تونین انواع و اقسام غذاهای سنتی و محلی رو با قیمت‌های ارزون پیدا کنین. برای آشنایی بیشتر با معروف‌ترین غذاهای بلغارستان با «عالی‌گشت» همراه بشید.

KEBAPCHE

این غذا ترکیبی از غذای رومانیایی و یوگسلاویه که معمولا با سیب‌زمینی و گاهی با پنیر رنده شده سرو می‌شه. شما می‌تونین در هر منوی غذایی رستوران‌های بلغارستان این غذا رو پیدا کنین و سفارش بدین. یادتون باشه که در تابستون از پخته شدن کامل گوشت در غذا اطمینان پیدا کنین.

SHOPSKA

این نوع سالاد یکی از سالادهای پرطرفدار و سنتی بلغاریه که از منطقه‌ای به اسم شوپی گرفته شده و شامل گوجه‌فرنگی، خیار، پیاز، پنیر و کمی جعفریه. در بعضی از مناطق، سرو این سالاد یک پذیرایی شاهانه محسوب می‌شه!

LYUTENISTA

لیوتنیستا یک غذای محبوب بلغاریه که ترکیبی از گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه، سیر، زیره و پیازه که با نون تست سرو می‌شه. این غذا مناسب فصل زمستون و پاییزه و تقریبا در بیشتر خونه‌ها درست می‌شه؛ با خوردن این غذا می‌تونین میان وعده‌ای با طعم بی‌نظیر روستایی رو تجربه کنین.

BANITZA

یکی از غذاهایی که معمولا در شیرینی فروشی‌ها و نون فروشی‌های بلغارستان زیاد دیده می‌شه، بانیتزاست. این غذا رو در خونه‌ها و برای وعده صبحونه آماده می‌‌کنن. در این غذا می‌تونین انواع پنیر، کلم، اسفناج، پیاز، قارچ و گاهی وقت‌ها هم، کدوتنبل، سیب و گردو ببینین.

TARATOR

تاراتور یک سوپ سرد و خنکه که مناسبه فصل تابستونه و از ماست بلغاری و خیار کاملا ریز و خردشده، گردو، شوید و مقدار قابل‌توجهی سیر تهیه می‌شه. این سوپ بلغاری تقریبا شبیه آب دوغ خیار خودمون هست.

SARMI

سارمی یک دلمه بلغاریه که به‌صورت رول‌های کلم تهیه می‌شه و داخل اون رو با گوشت و برنج پر می‌کنن. سارمی یک غذای محلی کلاسیکه که در نوع خودش بی‌نظیره. اگه به این کشور سفر کردین حتما سارمی رو هم امتحان کنین.

SHISH

شیشلیک یا کباب بلغاری معروف‌ترین غذای بلغاریه که می‌تونین در همه رستوران‌های این کشور پیدا کنین. برای پخت این غذا، تکه‌های گوشت، گوجه‌فرنگی و فلفل رو به سیخ‌های فلزی یا چوبی می‌کشن؛ حتما در تور بلغارستان این کباب خوشمزه رو در یکی از رستوران‌های این کشور امتحان کنین.

STUFFED PEPPERS

فلفل پرشده از پنیر، جگر و قلوه سرخ‌شده در روغن رو می‌تونین در منوی غذایی هر رستوران پیدا کنین. برای تهیه این غذا در خونه هم می‌تونین برنج و گوشت رو در داخل فلفل بریزین و با دمای پایین و در قابلمه بپزین.

BOB CHORBA

این غذا جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی مردم بلغار داره. این سوپِ کلاسیک، با لوبیا، سبزی و فلفل تهیه می‌شه.

 

سفر خوبی داشته باشید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button