۱۰نماد مشهور جهانی که قبل از مرگ باید ببینید!

0

جاذبه‌های گردشگری زیادی در دنیا وجود دارند که به دلایلی تبدیل به نماد خاصی از شهر یا کشور خود شده اند و شهرت پیدا کرده اند. این شهرت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل معماری بی‌نظیر،ایجاد مناظر زیبا و یا قدمت تاریخی. درست است که تعداد نماد مشهوری که در سطح نماد ملی یک کشور مطرح باشند،  کم است ولی خوبی آنها این است که بازدید از آنها در واقع به معنای بازدید از تمام فرهنگ و تاریخ یک کشور است. در ادامه می توایند لیستی از نمادهای مشهور کشورهای دنیا را همراه با عکسهای خیره کننده آنها ببینید. با فلاوینگو ( عالی‌گشت ) همراه باشد:

مجسمه عیسی منجی، نماد برزیل

این بنای مشهور در شهر ریودوژانیرو برزیل قرار دارد که در لیست مشهورترین مجسمه‌های دنیا هم اسم آن را دیدیم؛ این مجسمه یکی از مشهورترین نمادهای شهری دنیاست که همه ساله میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند. البته نشان ملی برزیل یک نماد مرکزی است که در سمت راست و چپ آن شاخه های قهوه و تنباکو وجود دارد. قهوه و تنلاکو در گذشته محصولات مهم برزیل بوده اند. اگر دوست دارید که از این مجسمه دیدن کنید و از پوشش گیاهی بی نظیر اطراف آن لذت ببرید و در سواحل آن موج سواری و قایق سواری کنید، کافیست با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره درباره رزرو بلیط هواپیما برزیل و رزرو تور برزیل به صفحه تماس با ما بروید. یا با شماره تلفن های 43635000-021 و 09122046276 تماس بگیرید.

 

مجسمه مسیح منجی
مجسمه مسیح منجی، مهمترین نماد برزیل

برج ایفل، نماد فرانسه

این سازه آهنی در شهر رمانتیک پاریس دیگر نیازی به معرفی ندارد. بدون شک یکی از دلایل جذابیت پاریس همین برج زیباست. این برج زیبا آنقدر مشهور است که تقریباً در اکثر کشورهای دنیا مشابه آن ساخته شده است. برای دیدار از برج ایفل می توانید از تور پاریس تابستان 99 استفاده کنید. پاریس را می توان بهترین شهر اروپا از لحاظ جاذبه های گردشگری دانست. فقط یادتان باشد که اگر بخواهید پاریس را به طور کامل تماشا کنید و از همه نقاط گردشگری آن دیدن کنید، به ماه ها زمان نیاز دارید بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنید که از فرصت کوتاهِ بودن در پاریس، بیشترین استفاده را ببرید.

برج ایفل
برج ایفل در غروب، نماد فرانسه

کوه فوجی، نماد ژاپن

این کوه آتشفشانی زیبا، بلندترین نقطه ژاپن محسوب می‌شود که در جزیره هانشو در کناره اقیانوس آرام قرار دارد.  این کوه نماد ژاپن و فرهنگ بالای مردمان این کشور است. آخرین فوران آتشفشانی این کوه به حدود 300 سال پیش بر می گردد. اگر به کوه فوجی رفتید حتما از جنگل آئوکیگاهارا هم که در شمال غربی دامنه این کوه قرار دارد، دیدن کنید. این جنگل برای ژاپنی ها به عنوان مکانی مقدس برای خودکشی و ملاقات با خداست. خیلی از سامورایی های ژاپنی برای خودکشی مقدس، این مکان را انتخاب می کرده اند!

کوه فوجی در نقاشی های ژاپنی خیلی دیده می شود. برای دیدن چشم اندازهای بیشتر از این کوه می توانید به اثری با نام 36 چشم انداز کوه فوجی اثر کاتسوشیکا هوکوسائی مراجعه کنید. اگر شما هم دوست دارید که در کنار کوه فوجی و در یک خانه سنتی ژاپنی بنشینید و یک نوشیدنی گرم را تجربه کنید، همین حالا می توانید برای گرفتن ویزای ژاپن و خرید بلیط هواپیما توکیو اقدام کنید.

برای تماس با ما می توانید از طریق شماره تلفن 43635000-021 یا 09127711693 اقدام کنید.
کوه فوجی
یک خانه توریستی در کنار کوه فوجی؛ نماد ژاپن

صخره شنی اولورو، نماد استرالیا

صخره شنی اولورو (Uluru) یک سایت مقدس برای مردم بومی استرالیا به حساب می‌آید. آن‌ها اعتقاد دارند که ارواح مردگان در آنجا زندگی می‌کنند. این صخره یکی از معروف ترین نمادهای کشور استرالیا است که در پارک ملی اولورا کاتا جوتا (Uluru-Kata Tjuta) قرار گرفته است. بالا رفتن از اولورو امکانپذیر است ولی بهتر است به احترام عقاید محلی این کار را نکنید.

مطالب مرتبط
تماشای اولورو در هنگام غروب یا طلوع آفتاب منظره ای است که هیچ گردشگری نباید ان را ا دست بدهد. گردشگران به چشم خود می بینند که رنگ این صخره شنی در لحظات مختلف بنفش، خاکی تیره و قرمز خواهد شد. این صخره شنی به دلیل زیبایی های بی نظیر خود به عنوان نماد مشهور استرالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

اولورو
صخره شنی اولورو، نماد استرالیا
برای تماس با ما و رزرو تور استرالیا یا خرید بلیط هواپیما استرالیا می توانید با شماره تلفن های 43635000-021 یا 09122946276 تماس بگیرید.

کلوسیوم، نماد روم باستان در ایتالیا

آمفی تئاتر باستانی کلوسیوم در شهر رم، یاد آور نبردهای خونین گلادیاتورها و ریخت و پاش‌های سزارهای رومیست. این جاذبه تاریخی زیبا در فهرست 10 تای اول در بین جاذبه های گردشگری ایتالیا قرار دارد. حتماً شما هم در فیلم شاهکار گلادیاتور دیده اید که امپراطوران رومی برای تماشا و لذت جویی خود و قشر ثروتمند جامعه، افراد دیگر را زندانی می کردند و آنها را به جنگ با یکدیگر مجبور می کردند تا فقط طرف برنده بتواند زنده بماند. البته طرف برنده هم ممکن بود روز دیگر در مقابل دوست و هم سلولی خود در زندان مجبور به مبارزه شود و کشته شود.

هر چند شاید رفتن به این بنای مشهور،  صحنه های غم انگیزی از تاریخ بشر و رو در رو کردن انسانها را به ما یادآوری می کند ولی قطعاً وقتی تصور کنیم که بشر دیگر این رفتارها را کنار گذاشته است، خدا را شکر خواهیم کرد.

 

کلوسیوم در شهر باستانی رم
کلوسیوم محل جنگ گلادیاتورها، نماد روم باستان

استون‌هنج، نماد انگلیس

یادبودی از عصر نوسنگی در جنوب انگلستان است که باستان شناسان هنوز نتوانسته‌اند تمام رمز و راز آن را کشف کنند. این بنای سنگی خارق العاده به شکل چند دایره تو در تو ساخته شده است و شبیه آن در مناطق دیگری از اروپا مثل کارناک فرانسه هم توسط باستان شناسان پیدا شده است. نحوه ساخت این بنا در 3 هزار سال پیش و با امکانات کمی که وجود داشته است، هنوز به درستی مشخص نیست. در واقع حتی در حال حاضر هم جابجایی سنگ های 50 تنی و قرار دادن آنها به این شکل به سادگی میسر نیست. بررسی ها نشان داده است که در آن زمان برای جابجایی و قرار دادن یکی از سنگ های 50 تنی استون هنج در مکان فعلی، حداقل 1000 نفر برای 3 هفته باید کار می کردند! و در مجموع کار ساخت این بنا حداقل 10 سال باید طول کشیده باشد.

برای دیدن استون هنج می توانید بلیط هواپیما لندن یا ویزا لندن را با دریافت مشاوره از کارشناسان فلاوینگو و از طریق تماس با ما دریافت کنید. شماره های 43635000-021 و 09122046276 در خدمت شما هستند.

 

استون هنج
بنای استون هنج نماد انگلیس

پل طلایی، نماد سانفرانسیسکو آمریکا

این سازه مهندسی زیبا که در سانفرانسیسکو قرار دارد، بیشتر از هر پلی در دنیا از آن عکس گرفته شده است. پل طلایی یا گلدن گیت شهر سانفرانسیسکو را به شمال ایالت کالیفرنیا وصل می کند و حدود یک قرن عمر دارد. اهالی فرانسیسکو آن را نماد ایالت خود و حتی کشور آمریکا می دانند.

مطالب مرتبط

این پل یک رنگ نارنجی متمایل به قرمز دارد تا با محیط پیرامون خود، هماهنگی بیشتری داشته باشد و به نارنجی بین المللی معروف شده است. انجمن مهندسان آمریکا در سال 2001 پل گلدن گیت را به همراه کانال پاناما و ساختمان امپایر استیت، به عنوان بناهای هزاره معرفی کرد.

Golden gate یا پل طلایی در سانفرانسیسکو
پل طلایی، نماد سانفرانسیسکو و آمریکا

اهرام ثلاثه مصر

کیست در دنیا که عکسی از این عجایب بزرگ جهان ندیده باشد و مطلبی راجع به سازه‌های پر رمز و راز آن نخوانده باشد. اهرام ثلاثه یا همان سه گانه مصر در شمال شهر قاهره پایتخت مصر قرار دارند و به عقیده باستان شناسان در نسل چهارم مصر ساخته شده اند. این اهرام به ترتیب خوفو، خَفِع و مَنقُرع نام دارند.

به عقیده برخی باستان شناسان قدمت این اهرام به 12 هزار سال پیش می رسد. نحوه ساخت این اهرام و محاسبات پیچیده آن موجب حیرت دانشمندان شده است و به همین دلیل اهرام مصر به عنوان یکی از نمونه های پیشرفت علمی بشر در دوران کهن قلمداد می شود.

برای خرید بلیط هواپیما قاهره و یا گرفتن ویزا مصر می توانید از همکاران ما به شماره تلفن 43635000-021 و 09127711693 مشاوره دریافت کنید.

 

اهرام مصر
اهرام ثلاثه، نماد مصر

تاج محل، نماد هند

این بنای سفید و زیبا نه تنها به‌ خاطر معماری خاصش بلکه به‌خاطر داستان های عاشقانه‌اش هم مشهور است. این بنا در شهر آگرا شهر توریستی کشور هند در 200 کیلومتری دهلی نو قرار دارد. تاج محل به دستور پنجمین امپراطور گورکانی هند به منظور یادبود ارجمد بانو، همسر ایرانی اش ساخته شده است.

نکته جالب در مورد این بنای مشهور ترکیب معماری ایرانی و معماری گورکانی در آن است که در ساخت آن بیش از 20 هزار هنرمند به ریاست احمد لاهوری معمار بزرگ ایرانی شرکت کرده اند. این بنا حدود 40 سال است که به عنوان میراث جهانی بشر در یونسکو به ثبت رسیده است.

 

تاج محل
تاج محل نماد هند
برای خرید بلیط هواپیما دهلی نو و مشاوره در مورد اخذ ویزای هند می توانید با شماره 43635000-021 و یا 09127711693 تماس حاصل فرمایید.

دیوار بزرگ چین

قطعا شایعه‌‌ دیدن این دیوار از فضا رو شنیده‌اید. تاریخ ساخت این دیوار بزرگ به قرن ۷ پیش از میلاد باز می‌گردد. باستان شناسان هنوز نتوانسته‌اند تعداد دقیق کارگرانی را که در ساخت این بنا مشارکت داشته‌اند را پیدا کنند. پیاده روی بر روی دیوار چین و همزمان تماشای طبیعت اطراف این دیوار برای بسیاری از افراد لحظاتی به یاد ماندنی است. با توجه به هزینه پایین سفر به چین نسبت به اروپا و سهولت دریافت ویزای چین، پیشنهاد می کنیم که سفر به چین و دیدار از دیوار چین را حتماً امتحان کنید.

دیوار چین
دیوار چین نماد چین
برای مشاوره در مورد خرید بلیط هواپیما چین و دریافت ویزای چین می توانید از مشاوره کارشناسان مجرب فلاوینگو استفاده کنید. شماره تلفن های 43635000-021 و 09127711693 در خدمت شما هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button