10 اشتباه که در سفر به استانبول نباید مرتکب شوید

0

در این مطلب در مورد 10 اشتباهی که معمولاً توریست های ترکیه انجام میدهند و دچار ضرر و مشکلات زیادی میشوند با شما صحبت خواهیم کرد. با ما باشید.

برای رزرو تور استانبول و انواع خدمات گردشگری ترکیه از جمله وقت سفارت کانادا، اقامت ترکیه، رزرو هتل های ترکیه و … میتوانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. تماس: 43635000-021

اول : در فرودگاه چیزی نخرید

  اول از همه وقتی وارد فرودگاه میشوید باید حواستون جمع باشد که نه پول خود را به دلار یا لیر تبدیل کنید و نه  سیم‌کارت بخرید و نه حتی چیزی بخورید چون قیمت همه چیز چند برابر قیمت بیرون از فرودگاه است! شاید باور نکنید ولی چیزهای خیلی مسخره ای گران است که اصلاً ارزش ندارد که بخرید. مثلاً اگر سیم‌کارت در توی شهر هفتصد لیر باشد در فرودگاه هزار و صد لیر میفروشند که فاجعه است! برای همین توصیه ما این هست که با توجه به اینکه وقتی می‌رسیم فرودگاه اگر بخوایم به شهر برسیم و بخوایم از اتوبوسهای هوایی استفاده کنیم بهترین کار این است که از قبل یک مقداری حول و حوش دویست لیر همراه داشته باشد و بقیش را دیگه دلار بیاورید دلار بیاریم

دوم : بهتر است که دلار بیاورید ولی با دلار خرید نکنید

خیلی از افراد سوال می‌پرسند که همراه خود دلار بیتوریم یا لیر؟ اسخ این هست که بهتره  دلار بیارید اما با دلار خرید نکنی. چون وقنی با دلار خرید می‌کنیند عملا چینج پول رت میندازید گردن خود رستوران یا  اون مغازه‌ی لباسی که دارید ازش خرید می کنید و او با ضریب بدتری برای شما این کار را خواهد کرد. پس بهترین کار اینه که دلار بیارید و معادل اون چیزی که می‌خواین خرید کنید هر بار و هر روز تبدیل کنید. البته باید مواظب باشید که هر جایی این کار را نکنید و در یکی از صرافی های معتبر که مغاظه یا جای مشخصی دارند این کار انجام بشود. بهتر است که زرنگ بازی نکنید که  در کوچه پس کوچه ها این کار را انجام بدید. چون هم امنیتش پایین هست و هم اینکه ممکن است با ضریب تبدیل خوبی این کار را انجام ندهند.

سوم: همه پولتان در هنگام گشت همراه خودتان نباشد

 نکته‌ی سومی که به نظر مهم است اینه که همه‌ی پولتون همراهتون نباشد. یک مقدارش را بگذارید در هتل و یک مقداریش هم همراه خودتون. مقداری را هم که همراهتون هست در جاهای مختلف پنهان کنید. پیشنهاد میکنیم که یک کیف کوچولو و تخت داشته باشدی که زیر لباسهاتون به راحتی جا بگیرد. اگر کوله ای هم همراه دارید بهتره که در جلوی خودتان قرار بگیره که از پشت به شما دستبرد نزنند.

چهارم: دنبال هتل و سوییت خیلی ارزان در استانبول نباشید

چهارم اینکه دنبال هتل و سوییت ارزون در استانبول نباشید چرا اگر یک چیزی ارزون باشد حتما یک دلیلی دارد! برای مثال یکی از کسانی که در اینترنت هتل زیبایی را ئیدا کرده بود و با قیمت پایین رزرو کرده بود موقعی که مراجعه کرده بود متوجهشده بود که هتل در انتهای یک کوچه با شیب تند به سمت پایین قرار دارد و هر بار که میخواست وارد هتل شود یا خارج شود باید عزا میگرفت. یا مورد دیگری که مسافران در مورد هتل های خیلی ارزان گفته اند این مشکل را داشته است که نزدیک کلاب شبانه بوده است و ساعت 3 شب به بعد امکان خوابیدن در این هتل تقریباً صفر بود!

پنجم: از تاکسی ها قیمت نگیرید

تاکسی های استانبول با تاکسیمتر کار میکنند و هزینه نهایی تاکسی در انتها محاسبه میشود. با این حال توصیه میکنیم یک استانبول کارت تهیه کنید تا بتوانید تقریباً همه جاهایی که میخواهید بروید با مترو و اتوبوس و تراموا بروید. اینطوری در هزینه هاتون هم به شدت صرفه جویی میکنید.

ششم: از کسانی که در میدان تکسیم هستند تور نخرید

از کسانی که در میدان تکسیم می ایستند و تور می فروشند بهتر است که تور نخرید چون قیمتش خیلی بالاتر از واقعیت هست. خیلی از اینها حتیا گر تور واقعی باشند مثلاً تور کشتی 45 دلاری باشند در نمایندگی مرکزی با قیمتی حدود 30 دلار قابل خرید هستند. ضمن اینکه میتوانید به لیر بخرید به جای اینکه با دلار بخرید.

هفتم: از فروشنگان عطر که دست فروش هستند خرید نکنید

یکی از پدیده های خیابان استقلال و میدان تکسیم وجود فروشنپان عطری هستند که معمولاً یک ساک در دست دارند و آن را جلوی شما باز میکنند و میگویند که عطرهای اورجینال دارم! بید بدانید که همه آنها فیک است معمولاً!

هشتم: کیفیت بستنی های بازی اصلاً خوب نیست

یک پدیده ای که شاید در سریال پایتخت هم دیده باشید بستنی هایی هست که وقتی میخواهید بخرید فروشنده با شما بازی در می آورد و بستنی را مرتب جابجا میکند تا شما بتوانید بگرید. باید بدانید که کسفیت این بستنی ها اصلاً خوب نیست و فقط کش می آید و بسیار هم گرون است. مثلاً یک بستنی مگنوم با کیفیت خوب تقریباً یک چهارم این بستنی ها قیمت دارد. به طور کلی بهتره که همه چیز را از برند خودش تهیه کنید.

نهم: از کلاب های کوچه و پس کوچه ها استفاده نکنید

خیلی از افراد به استانبول می آیند تا به کلاب بروند. نکته ای که مهم هستا گر هم میخواهید به کلاب بروید به کلاب های مرتب و منظم و معتبر بروید. چون ممکن است سر شما کلاه گذاشته شود. خیلی از کسانی که در خیابان استقلال هستند تا می فهمند که شما ایرانی هستند ممکن است سراغ شما بیایند و با وعده اینکه در کلاب ما دختر هم هست مخصوصاً آقایان مجرد را می برند و معلوم میشود که در این کلاب چند نفر بیشتر نیستند و در انتها هم یک فاکتور درشت جلوی شما میگذارند و حراست کلاب پول را به زور از شما خواهد گرفت!

دهم: ایجاد مزاحمت برای خانمها خیلی گران تمام میشود

آقایانی که برای تیکه انداختن به خانمها در ترکیه سرشون درد میکند باید بدانند که اگر برای خانمی ایجاد مزاحمت کنند مخصوصاً اگر آن خانم یک خانم ترک باشد ممکن است برایشان خیلی گران تمام شود. چون قوانین سفت و سختی در این زمینه در ترکیه وجود دارد و برای کسانی که مرتکب جرمی بشوند زندان و هزینه های زیاد ایجاد خواهد شد و ممکن است حتی از بازگشت انها جلوگیری شود.

منبع: یوتیوب

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button