10 نکته طلایی برای سفر به استانبول

0

در این مطلب به 10 نکته طلایی در مورد سفر به استانبول اشاره خواهیم کرد:

برای رزرو تور استانبول و انواع خدمات گردشگری ترکیه از جمله وقت سفارت کانادا، اقامت ترکیه، رزرو هتل های ترکیه و … میتوانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. تماس: 43635000-021

1.همیشه یک لباس گرم داشته باشید

آب و هوای استانبول غیر قابل پیش بینی است و ممکن است در یک چشم به هم زدن همه چیز تغییر کند. بنابراین بهتر است که میهش یک لباس گرم داشته باشیید حداقل در اندازه سوییشرت. نکته دیگر اینکه آب و هوای استانبول در ایام عید دقیقاً شبیه زمستان های ایران است ئس حتماً لباس گرم داشته باشید.

2.بهتر  است صبح یا ظهر سفر کنید

برای اینکه یک روز شما از دست نرود و به محض اینکه به استانبول رسیدید مجبور به خوابیدن نباشید بهتر است در صبح زود یا نهایتا ظهر سفر کنید تا روز اول را هم استفاده کنید.

3.ویزای توریستی شما نهایتاً برای 90 روز اعتبار دارد

طبق توافقات ایران و ترکیه ویزای توریستی بین ایران و ترکیه به اندازه 90 روز اعتبار دارد و شما میتوانید بدون اینکه ویزا دریافت کنید فقط با پاسپورت خود به میزان 90 روز در ترکیه باشید. ضمناً یادتان باشد در هر 180 روز متوالی فقط 90 روز میتوانید در ترکیه باشید. یعنی اگر 90 روز با ویزای توریستی در ترکیه ماندید باید از آن خارج وشید تا 90 روز دیگر نمیتوانید با ویزای توریستی به ترکیه مسافرت کنید.

4. استانبول کارت بخرید

موضوع حمل و نقل در استانبول میتوانید هزینه زیادی برای شما داشته باشد. تنها را برای کاهش این هزینه خرید استانبول کارت و استفاده از مترو، اتوبوس و تراموا است. ضمناً اگر تعداد شما 4 نفر باشد استفاده از تاکسی میتواند گزینه مناسبی از جهت هزینه ای باشد

5.ازبسته رومیگ استفاده کنید

با توجه به اینکه سیمکارت تلفن در ترکیه بسیار گران است شما میتوانید به کمک سیمکارت های ایرانی و خرید بسته رومینگ در ایران و فعالسازی آن در ایران، از اینترنت رایگانی که شهرداری استانبول در تمام نقاط استانبول دایر کرده است استفاده نمایید.

6. از هتل گران استفاده نکنید

با توجه به اینکه در استانبول بسیاری از اوقات شما در خارج از هتل سپری خواهد شد بهتر است ازهتل گران استفاده نمایید. این موضوع عکس چیزی است که در جایی مثل آنتالیا باید انجام دهید. در انتالیا تقریباً تمام وقت شما در داخل هتل میگذرد.

برای رزرو تور استانبول و انواع خدمات گردشگری ترکیه از جمله وقت سفارت کانادا، اقامت ترکیه، رزرو هتل های ترکیه و … میتوانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. تماس: 43635000-021
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button