تور مجارستان،یونان تابستان 99

سفر به مجارستان و یونان که دو کشور خوش آب و هوای اروپای مرکزی هستند، می تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند. امسال هم مانند سال های گذشته، تیم برنامه ریزی عالی گشت تور مجارستان یونان در تابستان 1399 را برای شما پیش بینی کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با جزئیات این تور و مکان های گردشگری این دو کشور، آشنا شوید

 

مجارستان، کشور تاریخی و ارزان اروپا

مجارستان، کشوری در قلب اروپاست و از شمال با اتریش و اسلونی و از جنوب با کرواسی، صربستان و رومانی همسایه است. این کشور در حدود 150 سال پیش، استقلال خود را از اتریش به دست آورده است. هنوز در کوچه و پس کوچه های شهرهای مجارستان می توانید بقایای ساختمان های دوران قرون وسطی را مشاهده کنید و به هزار سال قبل برگردید.

موسیقی و سوارکاری دو بخش جدانشدنی از فرهنگ مجارستانی ها است و شهر پچ، قدیمی ترین شهر این کشور است که در لیست شهرهای صلح یونسکو قرار دارد. دلیل این اقدام یونسکو این است که در این شهر، پناهندگان با آغوش باز پذیرفته می شوند و از همه فرهنگ ها و نژادهای گوناگون در آن با صلح در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این شهر شاهد حکومت رومی ها، مسیحیان و مسلمانان هم بوده است.

مجارستان در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شد ولی هنوز واحد پول مجارستان فورینت (Forinet) است و قیمت کالاها در این کشور اروپای شرقی، نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. این کشور از حدود 15 سال پیش در محدوده ویزای شینگن قرار دارد و شما می توانید با خیال راحت به این کشور سفر کنید و به کشورهای دیگر اروپایی مانند یونان بروید. گولاش، غذای معروف مجارستان است که پیشنهاد می کنیم در طی سفر حتماً یک وعده از آن بخورید.

بوداپست، شهر آبگرم

شهر بوداپست پایتخت مجارستان است و از دو بخش بودا در سمت شرق رود دانوب و پِست در غرب این رود تشکیل شده است که از وسط کشور مجارستان و شهر بوداپست می گذرد. پل زنجیر که دو بخش شهر را به هم وصل می کند، به نوعی نماد بوداپست و نماد کشور مجارستان است و یکی از زیباترین پل های اروپاست. یادتان باشد که سفر به بوداپست بدون قایق سواری در رود دانوب و بازدید پل زنجیر کامل نخواهد شد.

ساختمان پارلمان مجارستان که در کنار رود دانوب قرار دارد، یکی از بلندترین و قدیمی ترین ساختمان های این کشور است که با سبک معماری گوتیک، همواره مورد توجه گردشگران بوده است و تورهای منظم گردشگری در آن برگزار می شود. از روی بلندترین نقاط این ساختمان، منظره های هیجان انگیزی را بر روی رود دانوب می توانید شکار کنید.

قلعه بودا، چشم انداز بخش پِست

قلعه بودا که در بخش بودای شهر بوداپست واقع است، جزء میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و نزدیک به 700 سال قدمت دارد. وجود گالری ملی مجارستان در این قلعه و همچنین چشم انداز زیبایی که این قلعه به بخش پِست شهر بوداپست دارد، می تواند انگیزه لازم را به شما برای بازدید از قلعه بدهد. خبر خوش این است که ورود به این قلعه رایگان است.

 

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب عالی گشت ، با شماره تماس 43635000-021 و یا با شماره 09122046276 تماس حاصل فرمایید


مید
ان قهرمانان در فهرست جهانی یونسکو

میدان قهرمانان که یک از معروفترین میادین شهر بوداپست است موزه هنرهای زیبای مجارستان را در خود جای داده است و به دلیل قدمت طولانی و سبک معماری خاص خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته است.


حمام های آبگرم سیچینی

بوداپست به شهر آبگرم معروف است و در کوچه پس کوچه های آن حمام های سنتی زیادی وجود دارد که از آبگرم های طبیعی که خاصیت درمانی دارد، استفاده می کنند. پیشنهاد ما به شما استفاده از حمام های سیچینی است. معماری جالب این حمام ها که با نوع جدید سبک های معماری باروک و رنسانس ساخته شده است، حمام های روبازی ایجاد کرده است که می توانید در آنها استراحت لذتبخشی داشته باشید

جزیره مارگیت، در محاصره رود دانوب!

در میان رود دانوب در کشور مجارستان، ناحیه ای جزیره ای به نام مارگیت وجو دارد که کاملاً سرسبز است و وقتی در آن حضور پیدا کنید، خود را از اطراف در محاصره دانوب خواهید دید. حضور در این جزیره می تواند آرامش خاصی به شما بدهد

آتن؛ مهد تمدن غرب

یونان را مهد اندیشه و تفکر و محل زندگی بزرگترین فیلسوفان غرب، همچون افلاطون و ارسطو دانسته اند. این کشور همچنین محل جوانه زدن اولین حکومت های مبتنی بر دموکراسی و نظر جمعی مردم است که در « دولت شهر» ها شکل گرفته است.

گذشته از این تاریخ غنی که آثار زیادی از آن در یونان به جای مانده است، زیبایی جزایر یونان، گردشگران زیادی را همه ساله به این کشور جذب می کند. جزایری مانند سانتورینی، میکونوس، رودس و کرت، مناظر زیبایی دارند که مختص به خود آنهاست. شاید جزایر سانتورینی و رودس، از همه معروف تر باشند ولی جزیره ای مانند جزیره کرت هم، محل پرورش بزرگان یونان بوده است. خوبی این جزایر آن است که به راحتی و با کشتی و قایق، می توان بین آنها رفت و آمد کرد.

یونان از شمال با آلبانی و بلغارستان و از شرق با ترکیه، همسایه است. این کشور همچنین از غرب و جنوب به دریای مدیترانه می رسد. مردم یونان مسیحی هستند و به زبان خاص یونانی صحبت می کنند. زبان یونانی یکی از سخت ترین زبان های جهان است ولی نگران نباشید مردم این کشور زبان فرانسه و انگلیسی را هم تا حدی بلد هستند.

واحد پول کشور یونان، یورو است. هر چند این کشور در سال 2008 در بحران اقتصادی شدیدی که دچار آن شد، فشار زیادی را به خاطر عضویت در اتحادیه اروپا متحمل شد ولی در حال حاضر تا حدی از این بحران عبور کرده است.

یونان اولین برگزار کننده بازی های المپیک بوده است که برای ایجاد صلح و همزیستی مسالمت آمیز در میان کشورهای مختلف برگزار شد. آب و هوای یونان در بخش جنوب آن و در شهرهایی مانند آتن که به دریای مدیترانه نزدیک است، گرم و مرطوب است و هر چه به شمال نزدیک می شویم، بر خشکی هوا و سردی آن افزوده می شود ولی از حد اعتدال خارج نمی شود.

در بین غذاهای یونانی، ساندویچ ایرو در میان گردشگران خیلی معروف است. همچنین باید خاطرتان باشد که اگر در یونان کسی چیزی را برای خوردن به شما تعارف کرد، حتماً بخورید! در غیر این صورت، کار شما بی ادبی محسوب خواهد شد.

 

آکروپولیس را حتماً حتماً، ببینید!

اگر به آتن بروید و از آکروپولیس بازدید نکنید، گویا اصلاً به آتن نرفته اید! آکروپولیس محوطه ای بزرگ بر فراز شهر آتن است که در آن آتنا، الهه نگهبان آتن، پرستش می شده است. این بنا شامل سه معبد بزرگ است که به سبک معماری «دوریک» در 5 قرن قبل از میلاد ساخته شده است. قرن پنجم قبل از میلاد به دوران طلایی تمدن یونان که عصر تکوین فلسفه و دانش یونانی است، معروف است. معروفترین معبد در آکروپولیس، معبد پارتنون است که از 58 ستون و سنگفرش های زیبا ساخته شده است.

قدم زدن از ابتدای آکروپولیس تا معبد پارتنون، کار اصلی بسیاری از گردشگران در آتن است. در طول تور، بازدید از موزه آکروپولیس را هم فراموش نکنید. کف این موزه از جنسی شفاف ساخته شده است به طوری که شما می توانید فعالیت های حفاری را که در زیر موزه در حال انجام است، به وضوح ببینید.

بعد از آکروپولیس که در واقع نماد یونان و کل تمدن غرب است، شهر باستانی آگورا که در آتن قرار دارد و نماد فرهنگ و تجارت یونانیان قدیم است، مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارد. گردشگران زیادی بعد از بازدید از این محل، شگفت زده می شوند.

جزیره سانتورینی، زیباترین جزیره یونان

به گفته بسیاری از گردشگران، سانتورینی زیباترین جزیره یونان است. به همین دلیل بازدید از سانتورینی در برنامه بازدید تور مجارستان یونان در نوروز 99 ما هم قرار گرفته است. این جزیره یک از جزایر تابع یونان در آبهای شرقی این کشور است. شهرهای صخره ای فیرا در مرکز جزیره و اویا از محبوبیت خاصی در سطح جهان برخوردار هستند که درون این جزیره زیبا و کوچک قرار دارند. ویژگی خاص این جزیره این است که خانه ها و هتل های منطقه، سفیدرنگ و مکعبی شکل هستند و گردشگران عکسهای جالبی از آن ها منتشر می کنند.

آب تنی در چشمه های آب گرم و بازدید از آتشفشان های فعال، از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است. فصل بهار، بهترین زمان سفر به سانتورینی است و بهترین غذاهای یونانی در این جزیره، انتظار شما را می کشند.

 

جزیره رودس؛ بازدید از یک ایتالیای کوچک!

جزیره رودس (Rodos) تقریباً نزدیک ترین جزیره یونانی به کشور ترکیه است. این جزیره در فهرست آثار میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و با کشتی یا هواپیما می توان از آتن به آن رفت. در بخش قدیمی جزیره، ورود اتوموبیل ممنوع است و شما می توانید به راحتی در داخل جزیره به گشت زنی بپردازید. سبک معماری در جزیره رودس تا حد زیادی به معماری ایتالیایی و قرون وسطا، نزدیک می شود و شما می توانید یک ایتالیای کوچک را در این جزیره تجربه کنید. شهر ساحلی و زیبای مارماریس هم که در دامنه کوه ها در رودس قرار گرفته است، از بهترین جاذبه های گردشگری این جزیره است

 

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب عالی گشت ، با شماره تماس 43635000-021 و یا با شماره 09122046276 تماس حاصل فرمایید
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

Call Now Button