با دیدنی‌های سئول آشنا شوید

0

در سفر به سئول چه‌کار کنیم؟

سئول یکی از پر‌جنب‌و‌جوش‌ترین و از نظر فرهنگی غنی‌ترین شهرهای آسیاست. در اینجا تعدادی از دیدنی‌ها و جذابیت‌های سئول رو بهتون معرفی می‌کنیم. شاید این لیست شما رو تشویق کنه که به این شهر سفر کنین و با فرهنگ کره‌جنوبی از نزدیک آشنا بشید.

به قصر کیونگ‌بوک (Gyeongbok) سری بزنین

این قصر شناخته‌شده‌ترین و اصلی‌ترین کاخ سلطنتی در کره‌جنوبی به‌شمار می‌ره. قصر کیونگ‌بوک در اواخر قرن ۱۴ میلادی ساخته شده بود؛ اما پس از یک آتیش‌سوزی تمام قصر از بین رفت و به‌مدت ۳ قرن در جای اون چیزی ساخته نشد، تا سال ۱۸۶۷که این کاخ از نو بنا شد. ورودیه کاخ برای گردشگران ۳۰۰۰ وون یعنی حدود ۳ دلاره و شامل بازدید از تمام قصر و موزه پشتی اون می‌شه. این کاخ خیلی بزرگه و دیدنی‌های زیادی داره؛ پس حداقل یکی دو ساعت برای دیدنش وقت بذارین.

در خیابون‌های محله ایتوان (Itaewon) پرسه بزنین

محله ایتوان (Itaewon) پاتوق اصلی خارجی‌ها در سئوله. اگه دلتون می‌خواد غذاهای متنوع و خوشمزه از سرتاسر دنیا رو امتحان کنین، سری به این محله بزنین. این منطقه پر‌جنب‌و‌جوش سئول تعداد زیادی رستوران و کافه و فروشگاه‌های رنگارنگ داره؛ همین‌طور می‌تونین سوغاتی‌های کره‌ای رو از دست‌فروش‌ها تو این خیابون تهیه کنین. این خیابون شب‌ها هم خیلی زنده‌ست و کافه‌های اون تا دیروقت پاتوق خارجی‌ها از کشورهای مختلفن.

نمای شهر رو از بالای برج سئول تماشا کنین

برج سئول (Seoul Tower)، که به اسم برج نام‌سان (Namsan) هم شناخته می‌شه، نماد غالب در آسمون سئوله و از همه‌جای شهر قابل دیدنه. این برج که بر روی یک قله ۲۴۰ متری بنا شده و خودش هم حدود ۲۴۰ متر ارتفاع داره، بلندترین نقطه در شهر سئول محسوب می‌شه و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر به‌حساب می‌آد. برای رسیدن به این برج باید با تله‌کابین به بالای کوه برین و از اونجا تا پای برج قدم بزنین. ورودیه برای رفتن به بالای برج ۱۲،۰۰۰ وون معادل تقریبا ۱۲ دلاره. داخل برج چندین فروشگاه، دو رستوران و چهار تراس دیده‌بانی وجود داره.

در روستای بوکچون‌هانوک (Bukchon Hanok) گردش کنین

این روستای سنتی که بین دو قصر کیونگ‌بوک (Gyeongbok)و قصر چانگ‌دیوک (Changdeok) واقع‌شده، قدمت زیادی داره. کوچه های تودرتو و خانه های چوبی سنتی این روستا برای نمایش ساختار شهری کره در ۶۰۰ سال گذشته بازسازی شده‌ان. بر خلاف روستاهای سنتی دیگه کره این روستا مخصوص گردشگرها ساخته نشده؛ بلکه افراد بومی در خانه‌های سنتی روستا ساکن هستن.

فرهنگ کره را در محله اینسادانگ (Insadong) تجربه کنین

محله اینسادانگ در قلب سئول جاییه که می‌تونین در فرهنگ کره‌ای غرق بشین و از صنایع دستی کره‌ای خرید کنین. این محله هم بین گردشگرها و هم افراد محلی محبوبیت داره و پر از کافه، رستوران، فروشگاه سوغاتی، موزه و گالریه. در مواقع خاص می‌تونین در این خیابون، اجراهای سنتی و نمایش‌های مربوط به فستیوال‌های کره رو شاهد باشین.

در کنار رود چونگه‌چون (Cheonggyecheon) قدم بزنین

این رودخونه که از وسط مرکز شهر سئول می‌گذره، یک رودخونه‌ای هست که به‌دست انسان‌ساخته شده و بیشتر از ۸ کیلومتر طول داره. ساخت این رودخونه که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، نزدیک به ۱ میلیارد دلار خرج برداشته. در طول مسیر رودخونه، فضاهای تفریحی مدرنی برای قدم‌زدن و گردش ساخته شده. از اونجایی‌که رودخونه حدود ۵ متر پایین‌تر از سطح خیابون ساخته شده، این فضاهای تفریحیخیلی آروم و دنج هستن.

از بازار ماهی دیدن کنین

اگه ماهی دوست دارین، بد نیست سری به بازار معروف ماهی Noryangjin بزنین. در این بازار بزرگ، همه ماهی‌ها زنده هستن و در مخازن آب شنا می‌کنن. در بازار Noryangjin شما می‌تونین سر قیمت ماهیِ مورد‌علاقه‌تون با فروشنده چونه بزنین و به محض خرید ماهی، در رستورانی که در همون نزدیکی هست، بخواین که ماهی رو براتون طبخ کنن.

باربیکیوی کره‌ای رو امتحان کنین

باربیکیوی کره‌ای یک غذای سنتیه که همه جای کره پیدا می‌شه. در همه رستوران‌های باربیکیو، شما پشت میزی می‌شینین که منقلی در وسطش قرار داره و می‌تونین گوشت خوابونده شده رو هر‌جوری که دوست دارین کباب کنین. علاوه بر کباب، انواع غذاها و مخلفات کنار غذا (که در کره به اونها banchan گفته می‌شه) در این رستوران‌ها سرو می‌شه. بهترین نکته‌ای که در این رستوران‌ها وجود داره ارزون بودنشونه که چیزی بین ۸ تا ۱۲ دلار برای هر نفر تموم می‌شه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button