چرا همه توریست‌ها عاشق تایلند می‌شوند؟

0

تایلند کشور لبخند و مهمان‌نوازی، و یکی از جاهاییه که همه توریست‌های دنیا برای استراحت کردن، نجربه لذت و هیجان، طبیعت‌گردی،‌ خوش گذرونی و خلاصه همه چیزهایی که در نقاط دیگه دنیا می‌شه انجام داد، به اون سفر می‌کنند.

ارزون بودن هتل‌ها و تفریحات در این کشور هم ازدیگر دلایلیه که مسافران ترجیح می‌دن تعطیلاتشون رو تو تایلند بگذرونند. همچنین طبیعت زیبای تایلند و جزایر بی‌نظیر اون محلی عالی برای ماه عسل یا استراحته.

دلایل محبوبیت تایلند بین توریست‌ها

غذاهای خیابانی تایلند

غذاهای خیابانی تایلند

در همه خیابون‌ها در شهرهای تایلند می‌تویند غذاهای خیلی ارزون و خوشمزه‌ای پیدا کنید. مثلا سوپ‌های کنار خیابون با طعم ادویه‌های شرقی کاملا شما رو سرحال می‌کنه. غذاهای دیگه‌ای هم هستند که با برنج و گوشت و گاهی انبه و روغن آناناس درست می‌شن و  با یکی دو دلار می‌تونید یه وعده غذای کامل بخورید.

هتل‌های لوکس تایلند

هتل‌های لاکچری تایلند

یه هتل لاکچری آروم با استخری رو به دریا و اتاق‌های زیبا…

چنین هتل‌هایی رو به راحتی و با قیمتی کم می‌تونید تو همه شهرهای تایلند پیدا کنید. ارزون بودن هتل‌ها و خدمات و سرویس‌های خوبشون یکی از مهم‌ترین دلایل بازگشت توریست‌ها به تایلنده.

مرداب‌های صورتی زیبا

مرداب‌های صورتی تایلند

کمتر توریستی می‌دونه که در اطراف تایلند می‌شه چنین مرداب‌های زیبایی دید. بین ماه نوامبر تا فوریه می‌تونید شکوفه‌های نیلوفرهای آبی به رنگ صورتی و سرخ رو تو آبگیرهای تایلند ببینید و یه منظره فوق‌العاده و حیرت‌انگیز  رو تماشا کنید.

میمون‌های درازدست

میمون‌های درازدست تایلند

تو جنگل‌های تایلند گونه‌های کمیابی از حیوانات می‌تونید ببیند. یکی از این گونه‌ها که اغلب صداش بیشتر شنیده می‌شه،‌میمون درازدسته. تازه احتمال داره وقتی دنبال این میمون هستید حیواناتی مثل خرس آفتاب،‌پلنگ،‌ ببر، خوک خرطوم‌دار، سگ سرخ یا سگ وحشی آسیایی،‌ گاومیش هندی،‌میمون و گوزن هم ببینید.

فوتبال ساحلی

اگر ادعاتون می‌شه که فوتبال بلدید، می‌تونید شبها برید تو ساحل و با آدم‌های محلی یا توریست‌ها فوتبال بازی کنید تا خودتون رو با خارجی‌ها مقایسه کنید.  برای اونایی که به گل کوچیک و فوتبال روی آسفالت یا زمین سفت باشگاه‌های فوتبال سالنی عادت کردند،‌ هیچ چیز متفاوت‌تر از فوتبال بازی کردن تو شبهای خنک ساحل‌های تایلند نیست.

مجسمه‌های بودا

مجسمه بودا تایلند

در کنار هیاهوی خیابون‌ها و زندگی شبانه تایلند، مجسمه‌ها بودا که با آرامش نشستن یا دراز کشیدن رو همه جا می‌تونید پیدا کنید. اندازه بعضی از این مجسمه‌ها اینقدر بزرگه که حیرت می‌کنید. بد نیست گهگاه به این مجسمه‌ها سر بزنید و از آرامشی که اونجا وجود داره خوب استفاده کنید.

قطارهای ارزان تایلند

قطارهای ارزان تایلند

سفر با فطار در تایلند یه تفاوتی با بقیه جاها داره و اون اینه که نمی‌تونید چشم از طبیعت بیرون بردارید. کافیه یه بلیط ارزون بخرید و تو تایلند سفر کنید تا زیبایی‌های این کشور رو ببنید. یه قطار درجه دو با تخت‌خواب حدود ۱۰۰ هزارتومان قیمت داره و باهاش می‌تونید از این سر تایلند تا اون سرش سفر کنید.

جشنواره محیرالعقول گیاهخواران تایلندی

جشنواره گیاهخواران تایلندی

فستیوال گیاهخواران پوکت، نسخه‌ای از جشنواره «۹ خدای بزرگ» تائوییست‌ها به حساب می‌آد، با این تفاوت که اینجا در پوکت که آدمهایی با نژاد چینی-تایلندی بیشتر هستند، کارهای عجیب و غریب‌تری می‌تونید ببنید.این جشنواره در کل تایلند برگزار می‌شه و در اون شرکت‌کننده‌ها هر چی که دم دستشون باشه تو پوستشون فرو می‌کنند.

کافه‌های کنار ساحل

بارهای ساحلی تایلند

وجود کافه‌هایی که با چوب درخت ساخته شدن و کنار ساحل گرم،‌ می‌تونن کلی نوشیدنی خنک  و متفاوت براتون درست کنن، یکی از نعمت‌های سفر به تایلنده. افرادی که تو این بارها کار می‌کنن و اینقدر مهربون و مهمون‌نوار هستند که ممکنه تبدیل به دوستای همیشگی‌تون بشن و بعدها بخواین دوباره بهشون سر بزنید.

جزیره‌های چشم‌نواز تایلند

جزیره‌های تایلند

در تایلند اینقدر جزیره هست که شما می‌تونید از بینشون انتخاب کنید. بعضی جزیره‌ها هتل و امکانات کافی رو دارن و بعضی دیگه رو فقط ماهیگیرهای محلی بلدند و برای موندن تو اونها باید تجهیزات اقامت در جزیره رو همراه ببرید.

کوسه نهنگ در تایلند

کوسه نهنگ در تایلند

کوسه نهنگ یا وال کوسه، این موجودات بزرگ و آروم هر سال به سمت تایلند میان و می‌تونید در حین غواصی اونها رو از نزدیک ببنید. اینقدر این موجودات نجیب و دوست‌داشتنی هستن که می‌تونید باهاشون سلفی بندازید!

میمون پارتی تایلندی

میمون پارتی در تایلند

از اونجایی که میمون‌ها هر سال کلی توریست به تایلند میارن، در آخرین یکشنیه ماه نومبر،‌تایلندی‌ها داروندارشون رو به میمون‌ها میدن. در این جشن بیشتر از ۴ هزارکیلو میوه جلوی میمون‌ها میذارن و اجازه می‌دن میمون‌ها هر طور دلشون می‌خواد خوش بگذرونن!

چوگان با فیل

چوگان با فیل در تایلند

این هم یکی دیگه از کارهای عجیب تایلندی‌هاست و احتمالا چون اونجا  تعداد فیل‌ها از اسب‌ها بیشتره، چوگان رو سوار بر قیل بازی می‌کنن. این مسابقات هر سال در بازی‌های جام پادشاهی تایلند برگزار می‌شه.

کوچک‌ترین پستاندار دنیا

خفاش کوچم ترین پستاندار دنیا در تایلند

حومل یه خفاش اما از نوع مظلومشه. این موجود کوجکترین پستاندار دنیاست و اون رو می‌تونید در تایلند ببینید.

جنگ یا جشن آب تایلند

تو این جشن سه روزه، کل مملکت تایلند تبدیل می شه به صحنه جنگ با تفنگ های آبپاش و شیلنگ ها و بطری های آب. شاید شلوغ تربن زمان تایلند همین زمان جشن آب باشه. جالبه که  آتش نشانها هم بیکار نمی شینن و با شیلنگ های فشار قوی مردم رو خیس می کنند.

خرید لباس و کالا در تایلند

در تایلند رقابت شدیدی بین فروشنده ها و تولید کننده ها هست و شما می تونید تا جا دوره چونه بزنید و تخفیف بگیرید. فروشگاه های محلی و کوچک جای خوبی برای پیدا کردن کالاهای ارزونه. برندهای بزرگ رو هم می تونید تو شهرهای مختلف تایلند پیدا کنید.

چای عصرونه بالای درخت

یکی از لذتهایی که شاید نشه در هیچ جای دیگه دنیا تجربه کرد، خوردن نهار و عصرونه در ارتفاع ۵ متری و بالای درخته.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button