مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی (قسمت اول)

از دریاچه‌ی رزگلد استرالیا گرفته تا چشمه‌های هفت رنگ باداب سورت، همه و همه پدیده‌ها و مکان‌های عجیب و غریب ولی واقعی هستند که انگیزه‌هایی برای سفر به حساب می‌آیند. پدیده‌های زمین‌شناسی که میلیون‌ها نفر را سالیانه به شهرها و کشورهای دنیا می‌کشانند و از جاذبه‌های توریستی مهم کشورها محسوب می‌شوند. مثل ۱۵ مکان که باورتان نمی‌شود روی کره زمین باشند! با عالی‌گشت به این مکان‌های خارق‌العاده سفر کنید.

 

  • دریاچه‌ی خالخالی، بریتیش کلمبیا، کانادا

جایی که بومیان “اوکاناگان” آن را به‌عنوان یکی از مکان‌های مقدسشان می‌دانند. در تابستان صدها دریاچه‌ی بزرگ و کوچک با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف آب در شمال‌غربی شهر کوچکی به‌ نام “اوسویوس” به وجود می‌آیند. توریست‌هایی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند از راهنمایی قبایل محلی نیز کمک بگیرند.

 

 

  • گذرگاه عظیم، ایرلند شمالی

شصت میلیون سال پیش، در جریان فوران آتشفشان‌ و تشکیل سنگ‌های بازالتی، پدیده‌ی زمین‌شناسی عجیب و غریب با سی و هفت هزار ستون بازالتی منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌است که امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در غروب را به وجود آورده‌است.

 

 

  • گودال “ثور” اورگان، ایالت متحده امریکا

که به نام ناودان شاخی هم نامیده می‌شود یک حفره‌ی طبیعی است که مکش آب آن‌ یکی از جاذبه‌های طبیعی در امریکا است. چاهی زیبا که شما را ترغیب می‌کند به درون آن بروید. اما اینجا یکی از هزاران حفره‌ای است که غارهای زیرزمینی را به وجود آورده‌اند و خبری از پتک ثور افسانه‌ای در آن نیست.

 

 

  • چشمه‌های رسوبی باداب سورت، سمنان، ایران

تراس‌های مطبق و رنگارنگ باداب سورت در ایران که طی هزاران سال به وجود آمده‌اند، حاصل رسوب‌گذاری کلسیم درکنار چشمه‌های آب گرم با عناصر متفاوت هستند. یکی از تفاوت‌های چشمه‎‌های باداب سورت و چشمه‌های مشابهش در سراسر دنیا اینست که با املاح اکسید آهن به رنگ سرخ و با املاح مس به رنگ سبز درآمده‌اند.

 

 

  • پاموکاله، ترکیه

از نمونه‌های دیگر چشمه‌های مسحورکننده می‌توان از پاموکاله نام برد. یکی از آثار ساخص ثبت شده در یونسکو که در نزدیکی دنیزلی در جنوب‌غربی ترکیه قرار دارد. چشمه‌های زیبای تراورتنی که در میانه‌ی شهر باستانی حراپولیس قرار دارد و برای آب‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

  • دریاچه‌ی صورتی هیلیر، استرالیا

دریاچه‌ی خاصی که در سال ۱۸۰۲ در جزیره‌ای بزرگ در غرب استرالیا کشف شد. سالیانه به خاطر وجود آغازیان نمک دوست و جلبک‌های موجود در این دریاچه که به نام “دونالیلا” و باکتری‌هایی که به نام “هالوباکتریا” شناخته می‌شوند، تغییر رنگ داده و یکی از زیباترین پدیده‌های جغرافیایی جهان را به وجود می‌آورد. یکی از مکان‌های عجیب و غریب که در فهرست‌های جهانی ثبت شده‌است.

 

 

  • کوه‌های تیانزی، چین

در شمال‌غربی استان “هونن” چین، صخره‌های برافراشته با پوششی از درختان همیشه سبز در فضای مه‌آلود قرار دارد. تلکابینی که به روستای “هوانگشی” می‌رود امکان دیدن منظره‌ای بی‌نظیر را فراهم می‌آورد. پس زمینه‌ای که لوکیشن فیلم “آواتار” را تشکیل داده‌است.

 

 

  • خطوط نازکا، پرو

اشکال جانوری و هندسی که قرن‌ها پیش توسط اقوام نازکا در  سن خوزه‌ی  پرو طراحی شده‌اند از عجایب جهان باستان‌اند. اشکالی که تنها با عکس‌برداری هوایی قابل مشاهده هستند و طول برخی از آن‌ها تا دویست متر می‌رسد. جالب است که برخی از آن‌ها تنها با امتداد یک خط کشیده شده‌اند. از مکان‌های عجیب و غریب که ساخت آن را به موجودات فرازمینی نسبت می‌دهند.

 

 

  • مثلث برمودا، اقیانوس اطلس

یکی از عجایب دنیای باستان که تا امروز نیز رازهایش را برای کسی آشکار نکرده‌است، مثلث برموداست. جایی درمیان فلوریدا و پورتوریکو که به مثلث جهنمی نیز مشهور است. مغناطیس خارق‌العاده که کشتی‌ها، گیاهان و جانوران را بدون برجای گذاشتن کوچک‌ترین نشانه‌ای به درون خود می‌کشد. با وجود همه‌ی داستان‌ها و افسانه‌هایی که ببه این محل اطلاق می‌شود، سواحل شنی سپید آن هرساله میزبان هزاران گردشگر است.

 

 

  • جزیره‌ی سوکوترا، یمن

شش میلیون سال پیش از سرزمین مادری خود، افریقا جدا افتاده‌اند و یکی از مناظر عجیب مشابه فیلم‎‌های علمی-تخیلی را به‌وجود آورده‌اند. جنگلی که در هیچ کجای دنیا نمی‎‌‎توان مشابه آن‌را یافت. درخت خون اژدها  که بخاطر شباهتش به جام‌های شیشه‌ای آن‎‌را درخت صراحی نیز می‌نامند.

 

 

استرالیااورگانایرانایرلندبریتیش کلمبیاترکیهتیانزیسمنانمثلث برموداپاموکالهپروچینیمن
نظرات (0)
نوشتن نظر