اخذ اقامت ترکیه، تحقق رؤیای مهاجرت بدون دوری از ایران

به جرأت می‌توان گفت ترکیه در بین کشورهای همسایه ایران، بهترین کشور برای مهاجرت و یا اخذ اقامت است و این کشور رؤیای اقامت در یک کشور مدرن و زیبا به همراه حفظ خانه و زندگی در ایران را برای ایرانیان به واقعیت تبدیل کرده است. در واقع در صورت مهاجرت به ترکیه، دیگر مجبور نیستید که سالیان دراز از وطن و خانواده دور باشید. با اخذ اقامت ترکیه به راحتی می‌توانید هر دو را داشته باشید! در کنار این موضوع باید بدانید در حال حاضر ایرانیان زیادی به اخذ اقامت ترکیه یا در واقع گرفتن پاسپورت ترکیه روی آورده‌اند. در مقاله کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه می‌توانید در مور مزایای پاسپورت ترکیه و تسهیل در سفر به کشورهای  اروپایی و آمریکایی بیشتر بدانید. شاید بهترین راه برای دریافت اطلاعات موثق و به روز در مورد شرایط زندگی در ترکیه، حضور در این کشور از طریق سفر انفرادی یا تور استانبول باشد. با این حال بهتر است در ادامه با ما باشید تا مزایای اقامت در ترکیه و مهمترین روش‌های اخذ اقامت در ترکیه مانند اخذ اقامت ترکیه از طریق کار، اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه، اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه و در نهایت اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق سرمایه گذاری را با هم مرور کنیم. آخرین تغییرات در مورد شرایط سفر به ترکیه در کرونا را هم می‌توانید از لینک داده شده مطالعه کنید.

برای دریافت مشاوره از کارشناسان فلاوینگو می‌توانید با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس حاصل فرمایید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

مزایای اقامت ترکیه

در مورد مزایای اقامت در ترکیه فارغ از تبلیغاتی که در این حوزه وجود دارد سعی می‌کنیم با اطلاعات واقعی در این حوزه شما را با مزایای این کار آشنا کنیم. اختیار با شماست که طبق شرایط خود تصمیم بگیرید.

  • رفت و آمد سریع و راحت به ترکیه

شما به راحتی می‌توانید با خرید بلیط هواپیما در مدت زمانی کمتر از سه ساعت خود را از ایران به ترکیه یا برعکس برسانید. با توجه به پروازهای زیادی هم که بین فرودگاه‌های ایران و ترکیه وجود دارد، جابجایی بین ایران و ترکیه خیلی راحت‌تر شده است. در ضمن مسیرهای جاده‌ای و ریلی بین شهرهای ایران و ترکیه رو به توسعه است. به طور مثال قطار تهران آنکارا کمتر از یک سال است که راه افتاده است و در یک زمان حدوداً ۲ روزه، مسافران را بین دو کشور جابجا می‌کند. بنابراین در صورت اخذ اقامت ترکیه و زندگی در این کشور به راحتی می‌توانید هر ماه یا هر چند وقت یکبار، به ایران سفر کنید و خانواده و بستگان خود را ببینید یا به امور خود در ایران برسید. برای بررسی هزینه سفر به ترکیه می‌توانید روی لینک داده شده کلیک کنید.

  • شباهت فرهنگی و ارتباط ساده با مردم ترکیه

مزیت دوم مهاجرت به ترکیه این است که بین ایران و ترکیه شباهت فرهنگی بسیاری وجود دارد و مردم دو کشور در عمق وجود خود، با هم یکی هستند. عشق مردم هر دو کشور به مولوی، عارف و شاعر بزرگ ایرانی بهترین مثال برای اثبات این موضوع است. در کنار وجود این شباهت فرهنگی، آزادی اجتماعی و حق شهروندی در کشور ترکیه به طور جدی ملاک عمل قرار می‌گیرد. بنابراین شما و خانواده‌تان به راحتی می‌توانید با فرهنگ جدید ارتباط برقرار کنید و به زندگی خود ادامه دهید. ضمناً اقامت ترکیه برای آذری ها از این جهت گزینه بسیار  جذابی است. هر چند زبان ترکی استانبولی با زبان آذری متفاوت است ولی شباهت‌های زیادی بین این دو فرهنگ وجود دارد.

  •  عدم نیاز به ویزا و رفت و آمد ساده بستگان

سوم اینکه به دلیل روابط دوستانه‌ای که بین دو کشور وجود دارد ورود توریستی به این کشور برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و به راحتی می‌توانید به صورت توریستی به این کشور بروید و بعد از آشنایی بیشتر، اقدام به اخذ اقامت ترکیه نمایید. همچنین عدم نیاز به ویزا موجب می‌شود که در صورت مهاجرت به ترکیه و اقامت در آنجا، بستگان شما هم به راحتی بتوانند به طور مداوم برای دیدار شما به ترکیه بیایند و کمتر احساس غریبی خواهید کرد.

  •  هزینه پایین به همراه کیفیت خوب زندگی

مورد چهارم، هزینه زندگی در ترکیه است که به نسبت کشورهای اروپایی و آمریکایی از قیمت پایین‌تری برخوردار است ولی با وجود این، کیفیت زندگی خوب و نزدیک به کشورهای طراز اول جهان را برای شما فراهم می‌کند. ویژگی آخر ترکیه که شاید مهمترین مزیت هم باشد، قوانین اقامت ترکیه است. با شرایط جدیدی که چند سالی است در ترکیه حاکم شده است، کار افراد برای گرفتن اقامت ترکیه بسیار راحت شده است.

بنابراین مهاجرت به یکی از شهرهای ترکیه تقریباً مانند این است که در یکی از شهرهای ایران خودمان زندگی ‌کنید. به راحتی می‌توانید با حقظ تابعیت و اصالت ایرانی، در ترکیه هم خانه‌ای داشته باشید و به زندگی در ترکیه و رفت و آمد به ایران بپردازید.

خانه های زیبا و ارزان در ترکیه

 روش‌های اخذ اقامت در ترکیه

قوانین اقامت ترکیه در سالیان اخیر  به شدت تسهیل شده است و تقریباً با هر سلیقه و توان مالی، یک راهی پیش روی شما گذاشته شده است که بتوانید بلافاصله یا پس از حضور و رفت و آمد حداکثر ۵ ساله به ترکیه، به شهروند قانونی این کشور تبدیل شوید و تمام مزایای زندگی یک شهروند معمولی ترک را به دست آورید. به طور کلی ایرانیان می‌توانند بدون دریافت ویزا به صورت توریستی، حداکثر ۳ ماه در ترکیه حضور پیدا کنند ولی اگر بخواهید بیش از سه ماه در این کشور بمانید و از برخی مزایای بیشتر بهره‌مند شوید، باید اجازه اقامت در ترکیه را بگیرید.

اقامت در ترکیه به دو نوع اصلی اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می‌شود. در ادامه به طور ساده و کوتاه در مورد هر یک از این دو نوع صحبت خواهیم کرد. لازم است یادآوری کنیم این توضیحات با شرایط بیشتر افراد متناسب است و کسانی که به دنبال روش‌هایی مانند اقامت ترکیه از طریق تحصیل، اقامت ترکیه از طریق ازدواج و … هستند، باید از قواعد دیگری پیروی کنند.

 برای مشاوره بیشتر در مورد اقامت ترکیه از طریق تحصیل و ازدواج می‌توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید. شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ ‌در خدمت شماست.
  • اخذ اقامت موقت ترکیه ( کارت کیملیک)

اخذ اقامت موقت ترکیه برای ما ایرانیان اصلاً سخت نیست. مدت اقامت موقت ترکیه ۱ سال است که با انجام مراحل اداری که حدود یک ماه زمان می‌برد شما می‌توانید کارت کیملیک را دریافت کنید. با داشتن کارت کیملیک یک سال می‌توانید در ترکیه اقامت کنید و از بسیاری از خدماتی که به شهروندان ترکیه‌ای داده می‌شود، بهره مند شوید. به طور مثال می‌‌توانید در ترکیه یک خانه اجازه کنید و خط تلفن، کارت مترو، کارت بانکی و … به نام خود داشته باشید و به راحتی در شهرهای ترکیه زندگی کنید. مهمترین مزایای کارت کیملیک نسبت به ویزای توریستی ۳ ماهه عبارت است از:

  • اجازه خرید ملک
  • اجازه خرید اتوموبیل
  • حق اجاره کردن خانه
  • ثبت شرکت
  • استفاده از خدمات درمانی
  • دریافت پذیرش دانشگاه و مدرسه
  • فرصت یافتن کار و تبدیل کارت کیملیک به اقامت کاری
  • خرید خط تلفن، کارت مترو و اتوبوس

شرایط تمدید کارت کیملیک به این ترتیب هست که هر دو سال یکبار قابل تمدید است. یعنی بعد از اتمام سال اول، دیگر به شما در سال جدید اجازه اقامت داده نمی‌شود ولی دوباره برای سال سوم می‌توانید کارت کیملیک خود را تمدید کنید. البته می‌توانید در این یک سال از ویزای توریستی ۳ ماهه استفاده کنید و یا با پرداخت جریمه، به صورت غیرقانونی در ترکیه بمانید تا سال جدید برسد و کارت خود را دوباره تمدید کنید.

خوب است بدانید که روشی به نام خرید خانه در ترکیه با وام بانکی وجود دارد که می‌تواند اقامت شما را تسهیل کند. در این روش در صورتی که ملکی حداقل به ارزش ۳۰ هزار دلار در ترکیه بخرید، کارت کیملیک شما به صورت خودکار تمدید خواهد شد و دیگر نیاز به تمدید آن نخواهید داشت. در روش خرید ملک در ترکیه اقساطی ، کافیست ۳۰ درصد آن را پرداخت کنید و بقیه را به صورت اقساط پرداخت کنید. البته این روش به اقامت دائم در ترکیه منجر نخواهد شد.  روش‌های دیگری هم برای تمدید کارت کیملیک وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

نمونه ای از کارت کیملیک ترکیه

خدمات ویژه فلاوینگو برای اجاره خانه در ترکیه

مشکلی که برای گرفتن کارت کیملیک وجود دارد، نیاز به داشتن یک اجاره نامه منزل در ترکیه است. خبر خوش برای شما این است که وکلای ما در ترکیه این مشکل را هم برای شما حل کرده‌اند و به راحتی اجاره‌ نامه‌ یک خانه در ترکیه را به نام شما صادر خواهند کرد. ضمناً در صورت نیاز به پیدا کردن یک منزل مناسب در ترکیه هم می‌توانید از خدمات ما استفاده نمایید. ضمناً در صورتی هم که قصد سکونت در ترکیه را ندارید و کارت کیملیک را فقط برای رفت و آمد راحت‌تر و برنامه‌ریزی برای دریافت پاسپورت می‌خواهید، می‌توانید از مشاوره با همکاران ما در این باره استفاده کنید.

مدارک اصلی مورد نیاز اخذ کارت کیملیک
  • ۴ قطعه عکس
  • پاسپورت
  • اجاره نامه یک خانه در ترکیه
برای اخذ کارت کیملیک می‌توانید همین الآن با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.
  • اخذ اقامت دائم ترکیه

اخذ اقامت دائم ترکیه برای بیشتر افراد از طریق سرمایه‌گذاری و یا از طریق کار ممکن است. در ادامه به دو روش اصلی که در حال حاضر به طور کاملاً قانونی استفاده می‌شود و تقریباً همه افراد با توانایی‌های مالی و موقعیت‌های مختلف را پوشش می‌دهد، اشاره می‌کنیم:

  • اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق کار (تمدید کارت کیملیک)

اخذ اقامت موقت ترکیه برای خیلی از افراد، در واقع راهی است برای اخذ اقامت دائم ترکیه. بعد از گرفتن کارت کیملیک و استقرار در ترکیه، بهترین راه برای دریافت اقامت دائم، پیدا کردن کار رسمی و گرفتن بیمه است. هر فردی که ۵ سال متوالی برای وی در ترکیه حق بیمه پرداخت شده باشد، می‌تواند پاسپورت ترکیه و در واقع اقامت دائم این کشور را بگیرد. دقت کنید که داشتن کار بدون بیمه، نمی‌تواند ضامن تمدید کارت کیملیک شما باشد. بنابراین باید شغلی پیدا کنید که بیمه هم داشته باشد. مشکل اینجاست که طبق قوانین ترکیه، نرخ بیمه یک نیروی کار خارجی(۱۸۰۰ لیر) بسیار بیشتر از شهروندان ترک است و علاوه بر آن، یک شرکت ترکیه‌ای به ازای استخدام و بیمه یک فرد خارجی، حداقل باید ۵ فرد ترک را استخدام و بیمه کند. به همین دلیل خیلی از شرکت‌ها تمایلی به استخدام خارجی‌ها ندارند.

خدمات ویژه فلاوینگو برای بیمه

در ادامه صحبتهای بالا باید بگوییم که شما نباید نگران نباشید. مشاورین و وکلای شرکت گردشگری عالی گشت(فلاوینگو) در ترکیه با ارتباط مناسب و قانونی که با برخی از شرکت‌های ترک برقرار کرده‌اند این امکان را برای شما ایجاد کرده‌اند که با پرداخت مبلغ مازاد بیمه افراد خارجی، در ترکیه بیمه شوید. به این ترتیب شما می‌توانید با تمدید کارت کیملیک خود و بعد از ۵ سال اقامت موقت، به شهروند رسمی ترکیه تبدیل شوید و اقامت دائم ترکیه را بگیرید. به این ترتیب دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه بیشتر نخواهید داشت.

  • اخذ اقامت دائم ترکیه با خرید ملک به‌ قیمت ۲۵۰ هزار دلار

غیر از روش بالا که از طریق دریافت کارت کیملیک انجام می‌شود، دولت ترکیه برای کسانی که حاضرند پول بیشتری برای داشتن اقامت دائم ترکیه خرج کنند، راه‌های سریعتر یا راحت‌تری را هم گذاشته است. اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک روشی است که در چند سال اخیر رواج یافته و جزو سیاست‌های اصلی ترکیه بوده است.

در این روش شما با خرید یک ملک که طبق قیمتگذاری دولت ترکیه حداقل ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، بلافاصله به شهروند کشور ترکیه تبدیل خواهید شد و نیاز به هیچ کار دیگری نیست. البته خرید شما نباید به صورت اقساطی باشد و باید کل پول را به صورت یکجا پرداخت کنید. البته لزومی ندارد که کل ۲۵۰ هزار دلار فقط برای خردی یک خانه به کار رود و شما می‌توانید چند خانه بخرید. ولی باید مجموع قیمت‌های این خانه‌ها حداقل ۲۵۰ هزار دلار با نرخ رسمی دولت ترکیه باشد. با گرفتن اقامت دائم ترکیه بلافاصله پاسپورت ترکیه‌ای برای شما صادر خواهد شد و می توانید از مزایای حقوق شهروندی که به یک شهروند ترک معمولی داده می‌شود استفاده کنید. ضمناً اخذ پاسورت ترکیه‌ای به معنای گرفتن اجازه ورود به ۹۰ کشور دنیا بدون اخذ ویزاست. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد خرید ملک در استانبول که قلب گردشگری و اقتصادی ترکیه است، روی لینک داده شده کلیک کنید.

همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید طبق اطلاعاتی که مرکز آمار ترکیه داده است آمار خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه رو به افزایش است.

آمار خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان( منبع: مرکز آمار ترکیه)
  • اخذ اقامت دائم ترکیه با سرمایه‌گذاری 

در این روش شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار در یکی از بانکهای ترکیه‌ای سرمایه گذاری کنید و پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید.

خدمات فلاوینگو

  • دریافت کارت کیملیک ( اقامت ۱ ساله)
  • اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه
  • خرید ملک در ترکیه نقدی
  • خرید اقساطی ملک در ترکیه
  • اجاره ملک در ترکیه
  • معرفی به شرکت‌های بیمه‌گر ترک برای تمدید کارت کیملیک
  • تهیه اجاره نامه قانونی ملک در ترکیه
  • پرداخت مالیات یک ساله خانه شما در ترکیه
  • برگزاری تور استانبول برای شناخت بیشتر از املاک استانبول و ترکیه
برای دریافت مشاوره از کارشناسان فلاوینگو می‌توانید با شماره‌های ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس حاصل فرمایید.
نظرات (0)
نوشتن نظر