تور اسپانیا بارسلون

اسپانیا، سرزمین ماتادورها در جنوب غربی اروپا و در شبه جزیرۀ ایبریا واقع شده است. پرتغال تنها کشور همسایه اسپانیا در این شبه جزیره است. سایر کشورهای هم مرز اسپانیا توسط مرزی طبیعی به نام کوه های پیرنه از این کشور جدا شده اند و همین امر سبب شده اسپانیا را از بسیاری اتفاقات و جنگ های اروپا دور نگه دارد. کشف قارۀ آمریکا توسط کریستف کلمب و تسخیر آن که ثروت بسیاری را نصیب این کشور کرد را می توان مهم ترین و بزرگترین رخداد تاریخ این کشور دانست. آب و هوای اسپانیا در تابستان گرم و مرطوب است، در زمستان برخی شهرهای اسپانیا مانند مالاگا زمستان سختی را تجربه می کنند در حالی که این زمستان در مادرید معتدل تر است. از مهم ترین و بزرگ‌ترین شهرهای اسپانیا می توان به مادرید، بارسلون، مالاگا و والنسیا اشاره کرد. زبان رایج و رسمی این کشور اسپانیولی است اما مانند باقی اروپا با داشتن دانش مناسب انگلیسی می توانید کار خود را راه بی اندازید. ارز رایج این کشور یورو است و با داشتن یورو مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا به راحتی می توانید به این کشور سفر کنید. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید شاید دانستن این نکته بد نباشد که شماره اورژانس این کشور 006 است.

برای رزرو تور اسپانیا بارسلون می‌توانید با شماره تلفن‌های 43635000-021 و 09122046276 تماس بگیرید.

یکی از مهم ترین شهرهای اسپانیا که نامش ما را ابتدا به یاد تیم فوتبال معروفش می اندازد و پس از آن تصاویری و اسامی ای همچون کریستف کلمب، آثار باستانی، معماری غبر عادی و گاو بازی در ذهن ما شکل می‌گیرد. بارسلون با آن هوای دلپذیر، محله های قدیمی و بناهای تاریخی، بناهای مدرن، مکان های آرام و بی سر و صدا و جاهای شلوغ و پر هیاهو و البته غذاهای خوشمزه اش بی شک می تواند یکی از بهترین مقاصد سفر و گردشگری برای هر فردی باشد.

اولین مطلبی که در مورد بارسلون باید گفت این است که این شهر بندری زمستان هایی مرطوب و ملایم، پاییز و بهاری دل انگیز و فوق العاده و تابستانی گرم و خشک دارد اما این گرمی بیش از حد نیست و بسیاری از اسپانیایی ها و اروپایی ها هم برای گذراندن تابستان به این شهر سفر می کنند و از فستیوال ها و جشنواره هایش لذت می برند.

شاید دانستن این مطلب جالب باشد که ابتدا قرار بود برج ایفل در بارسلون ساخته شود اما به نظر اسپانیایی ها این طرح با سیاست های زیبایی شناسی و هنر شهر بارسلون سازگاری نداشت و با آن مخالفت کردند و ایفل در پاریس ساخته شد.

 

دیدنی های بارسلون

کلیسای ساگرادا فمیلیا

بزرگ ترین و شگفت آورترین کلیسای جهان که کار ساخت آن هنوز تمام نشده است. شاید دلیل این شگفت انگیزی نیز همین باید چون کار ساخت این کلیسا چیزی نزدیک به 170 سال پیش و در سال 1852 شروع شده است. بله درست خواندید این کلیسا بیش از یک قرن است که در حال ساخته شدن است. کاری عظیم و باشکوه که آنتون گائودی کار ساخت آن را شروع کرد و هنوز هم در حال ساخت است. بر اساس آمار روزنامه های بارسلون و اسپانیا دو میلیون و بیست و شش هزار نفر در سال 2004 از این بنا دیدن کرده اند. برج ها و پله های منتهی به برج های این کلیسا بسیار باریک هستند به طوری که تنها برای عبور یک نفر ظرفیت دارند.

تالار موسیقی کاتالان

لوئیس مونتانر در سالن کنسرتی را طراحی و کار ساخت آن را در سال 1905 شروع کرد و اتمام آن سه سال به طول انجامید. این بنای زیبا و فوق العاده در سال 1997 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد و در هر سال بیش از نیم میلیون نفر از این بنا و برنامه های موسیقی اجرا شده در آن استفاده می کنند.

خیابان لارامبلا

یکی از معروف ترین خیابان های بارسلون و اسپانیا لارامبلا نام دارد. این خیابان از شهر قدیمی شروع می شود و به سمت پایین بندر امتداد دارد. در دو طرف این خیابان می توانید رستوران ها، هتل ها، خانه های اپرا، گل و عطر فروشی و بسیاری از مغازه های دیگر را بیابید. جشن های مربوط به پیروزی تیم بارسلونا هم در این خیابان برگزار می شوند و در انتهای این خیابان می توانید بنای تاریخی کلمبوس را مشاهده کنید. این خیابان زیبا با درختان دو طرف آن می تواند سایه بانی برای فرار از خورشید و یا مکانی زیبا برای استراحت و قدم زدن باشد.

آنتونی گائودی آثار و بناها بسیاری در بارسلون ساخته و کازا بالیو یکی از زیباترین آن ها است. این اثر که شاید عکس آن را روس کارت پستال ها دیده باشید بسیار زیبا و خیره کننده است. در داخل و بیرون این بنا از حالت موج داری که در بسیاری از بناهای گائودی مشاهده می کنید استفاده شده است.

ساختمان کازا میلا

کازا میلا یا لا پدررا ساختمانی با نمایی متفاوت و زیبا است. برخی نمای این ساختمان را به نمای معدن سنگ تشبیه می کنند. کار ساخت کازا میلا در سال 1912 به اتمام رسید و بعد ها در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سواحل بارسلون

بارسلون تا سال 1992 و المپیک این شهر ساحلی نداشت اما اکنون خط ساحلی ای به طول 4.5 کیلومتر دارد. اکنون بارسلون توسط نشنال جئوگرافیک به عنوان بهترین شهر ساحلی معرفی شده است. غربی ترین سواحل شهر مانند ساحل سنت سباستیا شلوغ تر هستند و اگر در مسیر خط ساحلی به پیاده روی مشغول شوید بعد از بندر المپیک به فضایی خلوت تر می رسید که بیشتر ساکنان محلی در آن جا دیده می شوند.

ورزشگاه نیوکمپ و موزۀ تیم بارسلونا

در بخش غربی منطقۀ لس کورتس ورزشگاه عظیمی خود نمایی می کند. ورزشگاهی با ظرفیت 99 هزار نفر که بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال اروپا است و به آن نیوکمپ می گویند. موزۀ این باشگاه نیز در کنار همین ورزشگاه و در مجموعۀ تیم بارسلونا قرار دارد. فقط اگر قصد بازدید از نیوکمپ را دارید حتماً یادتان باشد تقویم و مسابقات فوتبال را چک کنید زیرا در روز قبل و روز بازی باشگاه بارسلونا تور استادیوم برگزار نمی شود.

پارک گوئل

آنتونی گائودی می خواست این پارک را به شکل یک مجتمع مسکونی بسازد که این طرح عملی نشد اما امروزه یکی از زیباترین و تحسین برانگیز ترین پارک های جهان است که در آن می توانید نبوغ و خلاقیت معمار بزرگ سازندۀ آن را ببینید. در این پارک علاوه بر تفریح، می توانید از موزۀ کوچک داخل آن دیدن کنید و یا از محل تهیه سوغاتی، سوغات تهیه فرمایید.

بازار لابوکریا

یکی از دیدنی های بارسلون بازاری با نام لابوکریا است. از قرون وسطی یک بازار بوکریا در بارسلون وجود داشت که البته فقط 200 سال شاهد تجارت و کسب و کار بوده است. سقفی که بر روی این بازار می بینید در سال 1914 با استفاده از آهن و شیشه ساخته شده است. این بازار برای خرید مکان جالب و فوق العاده ای است و همچنین می توانید از مناظر دیدن کنید و به تماشای زندگی و تکاپوی مردم بنشینید. این بازار از تعداد زیادی غرفه های دائمی تشکیل شده و در آن محصولاتی مانند میوه، سبزی، گوشت سرد، پنیر و زیتون به فروش می رسد. در مرکز این بازار رستورانی است که می توانید به آن سر زده و از غذاهای خوشمزه آن میل کنید.

پارک سیتادلا

زمانی تنها فضای شهر بارسلون پارک سیتادلا بود اما اکنون در میان شلوغی این شهر خوش منظره و خوش ساخت می توانید این پارک را برای قدم زدن یا بازدید از موزه و باغ وحشی که در این پارک وجود دارد انتخاب کنید.

از دیگر جاذبه های مهم و زیبای شهر بارسلون می توان به کلیسای سانتا ماریا دل مار، موزۀ پیکاسو، تپه مونجوئیک، مجموعه آثار به جا مانده از گائودی که در سراسر شهر پراکنده شده، موزۀ تاریخ شهر بارسلون، موزۀ خوان میرو و پلاسا د کاتالونیا یا میدان کاتالونیا نام برد که حتماً اگر فرصت شد به تک تک آن ها سر بزنید و از آن ها دیدن فرمایید.

پرواز های این پکیج با هواپیماهای شرکت ماهان انجام خواهد شد و شما برای مدت 8 روز و 7 شب در بارسلون اقامت خواهید داشت. در طول این مدت وعدۀ غذایی صبحانه را در هتل میل خواهید کرد و هزینۀ آن به عهدۀ شرکت است. امکانات دیگری نظیر تور لیدر و ترانسفر هواپیمایی برای راحتی شما وجود دارد و در تمام مدت سفر تحت پوشش بیمۀ مسافرتی خواهید بود. ویزای شینگن مورد نیاز برای این سفر را نیز شرکت عالی گشت اخذ خواهد کرد.

 

برای رزرو تور اسپانیا بارسلون می‌توانید با شماره تلفن‌های 43635000-021 و 09122046276 تماس بگیرید.
نظرات (0)
نوشتن نظر