تور عمان را به راحتی رزرو کنید!

  عمان کشوری زیبا، آزاد و آرام در کنار دریای عمان است که به دلیل وجود بنادر تجاری زیاد در آن، از موقعیت خوبی برای خرید و گردش برخوردار است و در کنار آن از جاذبه‌های طبیعی جذابی سود می‌برد. تور عمان، اغلب توسط ایرانیان نادیده گرفته می شود در حالی که عمان یک مقصد شگفت انگیز است. تور مسقط و تور صلاله عمان جزو بهترین تورهای عمان هستند که می‌توانید برای رزرو آن با کارشناسان فلاوینگو ارتباط بگیرید.

برای رزرو تور عمان می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

ویزای عمان

خوشبختانه در حال حاضر هموطنان ایرانی می‌‌توانند بدون دریافت ویزا یک سفر توریستی به عمان داشته باشند. البته این سفر نباید بیش از ۱۴ روز طول بکشد و قایل تمدید نیست. کسانی که می حواهند بیش از این میزان در عمان بمانند می توانند در هنگام ورود به کشور عمان ویزای فروگاهی عمان را دریافت کنند. با این ویزای می توانید یک ماه در عمان بمانید و به مدت یک ماه هم آن را تمدید کنید. هزینه این ویزا ۲۱ ریال عمانی است. هر ریال عمان در حال حاضر حدود ۷۰ هزار تومان است. در مورد سایر ویزاهای کشور عمان هم می‌توانید در مجله فلاوینگو اطلاعات بیشتر را کسب کنید.

موقعیت جغرافیایی عمان

عُمان (Oman) در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان قرار دارد و از شرق با دریای عرب و از شمال با دریای عمان، مرز آبی دارد. همچنین این کشور از غرب با امارت متحده عربی و از جنوب با یمن همسایه است. عمان با ایران از طریق دریای عمان مرز دریایی دارد و پایتخت ساحلی عمان با نام مسقط (Muscat) بزرگ‌ترین شهر این کشور است. شهر صلاله دومین شهر بزرگ عمان بعد از مسقط است که زادگاه سلطان قابوس، حاکم فقید این کشور است. مسقط در شمال عمان و صلاله در جنوب این کشور است. صلاله دارای دو منطقه خشک کوهستانی در شمال و جنگلی و ساحلی در حنوب خود است و یک منطقه آزاد اقتصادی به شمار می‌رود.

سفر به عمان در شرایط کرونا

خوشبختانه در دوران کرونا هم سفر به عمان برای گرشگران ایرانی فراهم است. شرط اصلی سفر به عمان تزریق دو دوز واکسن کرونا و همچنین در دست داشتن نتیجه منفی تست PCR است. واکسن‌های فایزر، آسترازنیکا وسینوفارم که در یران تزریق شده‌اند مورد قبول کشور عمان می باشد.  از لینک واکسن مورد تأیید کشورهای مختلف می‌توانید آخرین تغییرات و قوانین کشور عمان را در مورد قوانین کرونایی ببینید.

نحوه سفر به عمان

برای سفر به عمان دو راه دریایی و هوایی وجود دارد. سفر دریایی به عمان با کشتی های کروز از سواحل دریای عمان در ایران انجام می‌شود ولی در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی انجام نمی‌شود. تنها راه باقیمانده همان سفر همایی است. تور عمان از کیش، تور عمان از اصفهان، تور عمان از شیراز، تور عمان از تهران و تور عمان از مشهد مهمترین تورهایی هستند که در حال حاضر از ایران به عمان برگزار می‌شود. البته شرکت فلاوینگو این آمادگی را دارد که به عنوان مجری مستقیم تور عمان، این تور را از همه نقاط ایران برگزار کند. عمان ایر یکی از بهترین خطوط هوایی عمان است که به کمک فلاوینگو می‌توانید در تور عمان از بهترین قیمت‌های آن برخوردار شوید.

مراکز خرید در کشور عمان

کشور عمان و به خصوص شهر مسقط پایتخت آن، به دلیل اینکه در ساحل دریای عمان قرار دارد و بخش زیادی از آن را شهرهای بندری تشکیل می‌دهد دستزسی خوبی به کالاهای تجاری دارد که از بنادر مختلف وارد این کشور می‌شوند. به همین دلیل تعداد مراکز خرید در کشور عمان بسیار زیاد و متنوع است. کندر، کلاه مردانه و خنجر عمانی از جمله معروفترین سوغاتی‌های عمان محسوب می‌شود. در این بخش سعی می‌کنیم تعدادی از مهمترین موارد آن را معرفی نماییم:

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط در بزرگراه سلطان قابوس ( Al Sultan Qaboos) در شهر مسقط قرار دارد و می‌توان گفت در بین تمام مراکز خرید دیگر در این شهر بهترین دسترسی را دارد. این مرکز خرید با داشتن بیش از ۱۵۰ فروشگاه متنوع، تقریباً هر چیزی را که شما لازم داشته باشید در خود جمع کرده است. انواع رستوران، داروخانه و کافه هم در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط
برای رزرو تور ۴ روزه عمان و تور ۱۰ روزه عمان می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

بازار مطرح

در کشورهای عربی بازارهای سنتی یا سوق های سنتی وجود دارند که سبک سنتی این بازارها سبب جذب گردشگران می شوند. مغازه های قدیمی و سقف های چوبی از گذشته در این بازار دست نخورده باقی مانده اند و سبب شده است که بازار مطرح یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان عرب به حساب آید. در گذشته این بازار فقط یک بازار کوچک در نزدیکی بندر بود و منابع مورد نیاز مردم عمان را تأمین می کرد. اکثر این کالاها وارداتی بودند امروزه می توانید بهترین سوغات عمان را در بازار مطروح پیدا و خریداری کنید. دست ساخته های عمانی و هندی، انواع پارچه های سنتی و جواهرات در این بازار به راحتی پیدا می شوند. در این بازار می توانید مانند تمام بازار های سنتی دیگر سر قیمت چانه بزنید. در یکی دو سال اخیر این بازار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و مرمت آن در حال تکمیل است، بخش های صنعتی و چیزهایی که این منطقه را مدرن کرده بودند به مکان دیگری منتقل می شوند تا بازار در همان شکل سنتی خود باقی بماند چرا که سنتی بودن بازار است که گردشگران را به این منطقه می کشاند و این جا را تبدیل به یک منطقه توریستی عالی در تور عمان کرده است.

بازار مطرح مسقط

بازار زنان ایبرا

بازاری در عمان به نام بازار ایبرا وجود دارد که مختص به زنان عمان و گردشگران زن است و ورود آقایان به آن ممنوع است. در این بازار به دلیل اینکه اکثر محصولات آن مختص به خانمهاست و در چارچوب علاقمندی‌های خانمها قرار دارد، از ورود آقایان جلوگیری می‌شود تا ازدحام بیجا صورت نگیرد. انواع صنایع دستی و وسایل زینتی و کاربردی در داخل خانه در این بازار به فروش می‌رسد.

 

مرکز خرید Avenues Mall

مرکز خرید Avenues Mall با معماری زیبای خود دارای مساحتی نزدیک به ۷۲ هزار مترمربع است و امکانات زیادی در آن وجود دارد. خیلی از برندهای مطرح دنیا در این مرکز خرید حضور دارند و شما می‌‌توانید کالاهایی مانند جواهرات و لوازم الکترونیکی متنوع را در آن پیدا کنید.

مرکز خرید‌ آونوئس مال مسقط

 

 بازار الحاقه (صلاله)

اگر به دنیال عطرها و رایحه‌های خاص عمانی هستید بهترین جا برای شما بازار الحاقه یا همان صلاصه است. در این بازار می‌توانید هر نوع ادکلن، عطر، خوشبو‌کننده یا دئودورانتی که می‌خواهید پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری عمان

اگر فقط می توانید از یک محل در عمان بازدید کنید، به طور حتم این مکان مسقط است. این شهر با قلعه ها، کاخ ها، موزه ها و بازارها و خانه هایش برای همه معروف است. مسقط یکی از شهرهای مهم این کشور و همچنین پایتخت و بندرگاه طبیعی در بخشی از خطوط ساحلی عمان است. بخش قدیمی شهر هنوز با دیوارهای قدیمی که قصر سلطان را حفاظت می کردند، احاطه شده است و سبب شده نمایی زیبا از سنت و مدرنیته در کنار هم به نمایش درآید این شهر به دلیل مجاورت با دریا و کوهستان، طبیعت زیبایی دارد و سبب جذب طبیعت گردان می شود. در کنار طبیعت، بناهای تاریخی و مدرن توریسم را در این کشور تبدیل به صنعت کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به عمان دوران اقامت خود را بین دو شهر مسقط و صلاله تقسیم کنید.

قصر سلطان

در کنار بندرگاه و در خیابان میرانی قصری با ستون های قارچ مانند قرار دارد. این کاخ از نمونه های معماری مدرن اسلامی و قصر تشریفاتی سلطان قابوس بود. در گذشته این کاخ را برای سفارت بریتانیا ساختند و اغلب برای پذیرایی از میهمانان سرشناسی همچون ملکه الیزابت و ملکه بئاتریس از هلند استفاده می شد. معماری این بنا بسیار خیره کننده است. ۴ ستون آبی و طلایی با طاق های تزیین شده و کاشی کاری ها و حکاکی ها توجه هر فردی را جلب می کند. به بازدیدکنندگان اجازۀ تماشای فضای داخلی کاخ را نمی دهند، اما فضای بیرون کاخ با وجود باغ های زیبا و ساختمان هایی با دیوارهای مرمری سفید به قدری زیباست که اغلب گردشگران در تور عمان، بازدید از این مکان را در برنامۀ خود قرار می دهند.

 مسجد سلطان قابوس

این مسجد یکی از زیباترین و جذاب ترین مساجد مدرن جهان اسلام است و طراحی و ساخت آن توسط هنرمندان نیشابوری انجام شد. ترکیب سبک های معماری اسلامی، عمانی و خاورمیانه ای در ساخت مسجد، تمامی گردشگران در تور عمان را شگفت زده می کند. بخش های اصلی مسجد صحن اصلی نماز، صحن مخصوص بانوان، کتابخانه و صحن سخنرانی هستند. مسجد سلطان قابوس بزرگ ترین فرش دستباف ایرانی و عظیم ترین لوستر کریستالی جهان را نیز در اختیار دارد که طرح فرش از مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی توسط بافندگان ایرانی الهام گرفته شده است.

کوه اخضر

کوه نوردی نیز از محبوب‎ترین تفریحات مسقط در تور عمان است. کوه اخضر یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری مسقط و عمان است که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و در بین گردشگران و همچنین مردم عمان بسیار محبوب است. این کوه به دلیل فضای زیبا و پوشش گیاهی مناسب به نام کوه اخضر (سبز) شهرت یافته است. در قسمت بالای آن آبشارها و چشمه های گوناگونی وجود دارند به همین دلیل باغ های مرکبات و نخل بسیاری در اطراف آن‌ها وجود دارند. جالب است بدانید کوه اخضر درختان انار و بوته های گل رز فراوانی دارد و انارهای این کوهستان به بهترین انارهای جهان معروف هستند و به کشورهای مختلف صادر می شوند.

استخر طبیعی بیمه

این استخر طبیعی بر اثر اصابت شهاب سنگ ایجاد شده است از نظر زمین شناسان بسیار ارزشمند است. آب خنک و عمق مناسب این استخر را برای شنا مناسب کرده است. در عین حال ماهی های درون آب استخر بیمه با خوردن پوست مرده بدن شما باعث بازسازی پوست و سلامت بدن شما خواهند شد.

کویر وحیبا

اگر جزو افراد علاقه مند به کویر و مسیرهای شنی هستید به هیچ وجه این کویر زیبای مسقط را در تور عمان از دست ندهید. کویر وحیبا یک محوطۀ شنی بزرگ با آسمان پرستاره است که توجه همه را به خود جلب می کند. رنگ شن های این کویر بسته به میزان نور دائماً در حال تغییر هستند و همین ویژگی بر زیبایی بصری کویر می افزاید.

خانه اپرای مسقط

یکی از شاهکارهای معماری که با تلفیقی از سنت و مدرنیته ساخته شده خانه اپرای مسقط است. دستور ساخت این جاذبه در سال ۲۰۰۱ توسط سلطان قابوس بن سعید آل سعید (حاکم عمان) که از طرفداران موسیقی و هنرهای کلاسیک بود صادر شد و در سال ۲۰۱۱ ساخت آن به پایان رسید. معماری خانه موسیقی مسقط به سبک کلاسیک اسلامی طراحی شده و در این معماری توجه ویژه ای به تزیینات شده است. در طراحی فضاهای داخلی این اپرا، ظرافت های زیبایی چون منبت کاری برگ طلا در دکوراسیون های چوبی و طراحی لوستر کریستال مورد توجه قرار گرفته است و صحنه آن به گونه ای ساخته شده که هم می توان کنسرت موسیقی برگزار کرد، هم در آن اپرا اجرا کرد. ساخت این جاذبه بی نظیر باعث شده که کشور عمان بیشتر دیده شود و سالن آن پلی میان فرهنگ ها و ملت های مختلف باشد.

دژ نخل

دژ یا قلعه نخل از نمونه های بی نظیر قلعه سازی در حوزۀ خلیج فارس است که در منطقه باطنه مسقط قرار دارد. این قلعه در قرن ۱۷ میلادی ساخته شد و جزو قدیمی ترین قلعه های تاریخی عمان محسوب می شود. علت نام گذاری آن این است که اطراف دژ و نخلستان بزرگی قرار دارد.

مرکز خرید سیتی پلازا مسقط

یکی از جدیدترین مراکز خرید عمان است که معماری بسیار مدرنی دارد. این مکان عرضه کنندۀ وسایل ورزشی، لباس های نوزاد و پوشاک است.

قلعه میرانی

قلعه میرانی اولین قلعه بزرگ شهر مسقط است که در زمان پرتغالی ها برای کنترل خلیج عمان ساخته شد.

موزه بیت الزبیر

این موزه که متعلق به بخش خصوصی، خانه ای بازسازی شده است که میراث عمانی را در نمایشگاه های موضوعی مانند صنایع دستی سنتی، مبلمان، تمبر و سکه ها به نمایش در آورده است. یک کافه مدرن و یک مغازه فروش سوغاتی با کیفیت، نیز در این موزه وجود دارد که اغلب بازدید کنندگان را جذب می کنند.

بندرگاه مارینا ال رودآ

این بندرگاه با داشتن امکانات تفریحی قایقرانی، یک نقطه محبوب برای ورزش های آبی، از جمله ماهیگیری و غواصی است. همچنین محلی برای لذت بردن از فعالیت های بندر و استراحت در رستوران آبی مارلین است. مارینا استفاده رایگان از استخر را برای کسانی که در رستوران غذا صرف می کنند ارائه می دهد.

تور عمان نوروز ۱۴۰۱

با وجود شرایط خاص کرونایی جهان، کشور عمان یکی از کشورهای آرام در این حوزه است و شما می‌توانید تور عمان نوروز ۱۴۰۱ را به راحتی در فلاوینگو رزرو کنید. خوشبختانه اخیراً ویزای بین ایران و عمان برداشته شد و ایرانیانی که واکسن کرونای خود را زده باشند فقط با انجام تست پی‌سی آر می‌توانند رهسپار کشور عمان شوند و به میزان دو هفته در این کشور بدون ویزا خوش بگذرانند.

سؤالات متداول

جاذبه‌های دیدنی عمان در کدام شهرها هستند؟

جذاب‌ترین شهرهای عمان برای سفر شهرهای مسقط و صلاله هستند

حجاب در کشور عمان اجباری است؟

خیر. طبق قوانین این کشور، حجاب در عمان اجباری نیست

آیا سفربه عمان نیاز به ویزا دارد؟

خیر برای یک سفر توریستی به مدت ۲ هفته، نیاز به ویزا ندارید. در صورتی که بخواهید بیش از ۲ هفته در عمان بمانید باید در هنگام ورود به فرودگاه های این کشور ویزای فرودگاهی به مقدار یک ماه دریافت کنید که به اندازه یک ماه دیگر قابل تمدید است

چه واکسن هایی برای ورود به عمان مورد قبول است؟

واکسن های سینوفارم، آسترازنیکا و فایزر برای ورود به عمان مورد قبول هستند و ضمناً تست پی سی آر با پاسخ منفی هم از شما درخواست خواهد شد.

برای رزرو تور عمان می‌توانید با شماره تلفن ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.