جنگل شگفت‌انگیز سنگی در وارنا

جنگل سنگی(Stone Forest) وارنا یکی از زیباترین و نادرترین جاذبه‌های گردشگری در بلغارستان و همچنین اروپاست؛ این ساختار طبیعی که در سال ۱۹۳۷ به‌عنوان اولین میراث طبیعی بلغارستان معرفی شده، در چند سال اخیر به علت نزدیکی به دریای سیاه و دیگر جاذبه‌های وارنا، باعث رونق گرفتن صنعت توریسم در بلغارستان شده. برای آشنا شدن با این جنگل سنگی با «عالی‌گشت» همراه بشید.

این جنگل سنگی در ۱۸ کیلومتری غرب وارنا و در بین جاده صوفیه- وارنا واقع شده. بیشتر سنگ‌های استوانه‌ای که در این منطقه قرار داره بین ۵ تا ۷ متر ارتفاع و حدود ۳ متر هم ضخامت داره. داخل بعضی از این صخره‌ها، شن و ماسه هست که به اصطلاح به اونها صخره‌های توپر می‌گن و بعضی از اونها هم توخالی هستن. این منطقه حدود ۵۰ کیلومتر مربع رو شامل می‌شه که در اون می‌شه انواع و اقسام پوشش‌های گیاهی و جانوری کمیاب رو دید.

منشا این پدیده منحصر به‌فرد مشخص نیست و هنوز هم محققین نتونستن علت واقعی این پدیده رو پیدا کنن؛ بعضی معتقدن که این جنگل در اثر فرایند متان اکسیدان” و ارگانیسمای کوچک به‌وجود اومده و بعضی علت اون رو عقب‌نشینی آب دریا در ۵۰ سال پیش می‌دونن؛ اما فارغ از هر دلیلی که باعث این پدیده بکر و زیبا شده، می‌شه گفت که این جنگل سنگی پر از زیبایی و شگفتی‌ست.


همون‌طورکه گفته شد این جنگل در ۱۸ کیلومتری شهر وارنا قرار داره؛ پس اگه به این شهر سفر کردید و خواستین سری هم به این جنگل سنگی بزنید، بهترین راه، استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومیه.

 

سفر پرخاطره‌ای داشته باشید!

جاذبه‌های گردشگری وارناراهنمای سفرسفر خارجی
نظرات (0)
نوشتن نظر