مزایای تحصیل در فرانسه نسبت به کشورهای دیگر

تحصیل در فرانسه که یکی از بهترین نظام ها آموزشی را دارد مزایای ویژه ای دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. مهمترین مزایای تحصیل در فرانسه را میتوان در موارد زیر دانست:

برای اخذ ویزای شینگن، ویزای توریستی فرانسه، اخذ وقت سفات فرانسه و تمام امور مربوط به سفر و مهاجرت به فرانسه میتوانید از کارشناسان عالیشگت (فلاوینگو) کمک بگیرید. تماس : ۰۲۱-۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶

تحصیل رایگان در فرانسه

یکی از مزایای تحصیل در فرانسه به هزینه تحصیل در فرانسه برمیگردد که باید بدانید که تحصیل در فرانسه رایگان قبل از سال ۲۰۲۲ برای افراد خارجی در فرانسه در قوانین این کشور وجود داشت ولی بعد از سال ۲۰۲۲ دولت فرانسه قوانینی تصویب کرده است که افراد خارجی نباید از تحصیلات رایگان استفاده کنند. با این وجود خبر خوب برای شما این است که هنوز بسیاری از دانشگاه های فرانسه به دلیل اینکه این قانون را ناعادلاته می دانند زیر بار این قانون نرفته اند و دانشگاه های بسیاری هستند که تحصیل رایگان در فرانسه را برای شما ممکن میکنند. بنابراین برای تحصیل رایگان در فرانسه در ابتدا باید بتوانید دانشگاه هایی که این شرایط را دارند، پیدا کنید.

کمک هزینه مسکن

یکی دیگر از مزایای تحصیل در فرانسه کمک هزینه مسکن است که البته با توجه به شرایط هر فردی متغیر است. برای مثال اینکه فردی که در حال تحصیل است شاغل هست یا خیر؟ متراژ خانه ای که اجاره کرده است، چقدر است؟ و همچنین آیا شراط خاصی دارد یا خیر؟ اما به طور کلی بخش زیادی از هزینه مسکن دانشجویان توسط دولت فرانسه تامین میشود که خبر بسیار خوبی است. اگر خوابگاه خصوصی داشته باشید هزینه را مستقیماْ به خود شما پرداخت میکنند و اگر در خوابگاه دولتی باشید از مبلغی که باید بپردازید کسر خواهد شد.

اجازه کار حین تحصیل

در فرانسه در دوره لیسانس و ارشد میتوانید به کار کردن بپردازید و هزینه های خود را تامین کنید. شما میتوانید در طی سال حداکثر ۹۶۴ ساعت کار کنید و در اینکه روزانه یا ماهانه چند ساعت کار کنید آزاد هستید ولی در کل یک سال در مجموع نباید بیش از ۹۶۴ ساعت کار کرده باشید.

بیمه درمانی بسیار خوب

برعکس آمریکا و کانادا که مشکل بسیاری از مردم این کشور هزینه های درمانی و ضعف بیمه درمانی هست در فرانسه حدود ۹۰ درصد از هزینه های درمانی به کمک بیمه پوشش داده میشود. بنابراین خیال شما از یک موضوع بسیار مهم و حیاتی راحت است. ضمناْ ثیت نام بیمه هم رایگان و انجام آن هم بسیار ساده و در دسترس می باشد. به همین دلیل است که خیلی از افراد از کانادا و آمریکا به خاطر امور درمانی به فرانسه می آیند.

تخفیف در هزینه حمل و نقل عمومی

یکی دیگر از مواردی که میتواند در دراز مدت برای دانشجویان مهم باشد هزینه پایین حمل و نقل شهری و بین شهری در فرانسه برای دانشجویان است. به طور کلی در تمام خطوط حمل و نقل زمینی، هوایی، شهری و بین شهری همیشه تخفیفات خوبی برای دانشجویان وجود دارد که این موضوع کمک میکند که با قیمت پایین بتوانید در این کشور جابجا شوید و حتی گردشگری ارزانی داشته باشید.

کمک غذایی رایگان و زیاد

در فرانسه ارگانی هست که به دانشجویان و پناهنده ها مواد غذایی رایگان میدهد و البته با کمک هایی که به افراد فقیر یا بی خانمان انجام میشود متفاوت است. تقریباٌ شبیه کمک هایی که برای ناهار دانشجویان دانشگاه های دولتی در ایران به دانشجویان میشود. البته تفاوت مهم آن این هست که این کمکها بسیار زیاد است و تقریباْ تمام نیازهای اصلی غذایی دانشجویان مانند برنج و روغن و شکر و … را پوشش میدهد به نحوی که دانشجویان با گرفتن این کمکها تقریباْ نیاز مهمی به خریداری مواد غذایی ندارند به جز خوراکی های عادی و اضافه ای که همه ما در رژیم غذایی خودمان داریم.

پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر مانند کانادا

کسانی که در فرانسه تحصیل کنند و زبان فرانسه را یاد گرفته باشند با داشتن ویزای شینگن و شرایط مناسبی که دارند بسیار راحت تر از فردی که میخواهد مستقیما از ایران به کانادا یا کشورهای دییگر مهاجرت کند این کار را خواهد کرد.

رفت و آمد راحت به ایران

یکی  از مهمترین مزایای تحصیل در فرانسه یا آلمان و سایر کشور اروپایی در مقایسه با کانادا و آمریکا این است که پرواز مستقیم بین ایران و فرانسه وجود دارد و کسانی که میخواهند ضمن تحصیل با خانواده خود هم رفت و آمد داشته باشند میتوانند راحت بروند و بیایند. این مسیر حدود ۷ ساعت بیشتر نیست و این میتواند برای برخی از شما خیلی ایدئال باشد. ضمناً تحصیل در فرانسه یا ایتالیا، آلمان و … دردسرهای معمول که به خاطر روابط سیاسی ایرن و آمریکا و کانادا دارد را هم ندارد.

برای اخذ ویزای شینگن، ویزای فرانسه تضمینی، اخذ وقت سفات فرانسه و تمام امور مربوط به سفر و مهاجرت به فرانسه میتوانید از کارشناسان عالیشگت (فلاوینگو) کمک بگیرید. تماس : ۰۲۱-۴۳۶۳۵۰۰۰ و ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶
مزایای تحصیل در فرانسه
نظرات (0)
نوشتن نظر