تور چین، پکن، هانگزو و شانگهای

0

درباره کشور چین

چین در قاره آسیا قرار گرفته و به نام جمهوری خلق چین شناخته می شود. این کشور یکی از قدیمی ترین تمدن های روی زمین و فرهنگی جذاب و منحصر به فردی دارد. تمدن چین همراه با تمدن های بابلی، مایایی و مصری یکی از باستانی ترین تمدن های روی زمین است. از نظر مساحت، چین سومین کشور بزرگ دنیا و پرجمعیت ترین کشور دنیا است و با سرعت بسیار زیادی در اقتصاد پیشرفت کرده و به دومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شد. پایتخت چین به نام پکن و شهرهای شانگ های، شنزن، گوانگژ و ووهان از مهم ترین شهرهای این کشور هستند. این کشور تعداد بی شمار جاذبۀ گردشگری و دیدنی برای مسافران تور چین دارد. در ادامه عالی گشت شما را با جاذبه های توریستی چین آشنا می کند. با ما همراه باشید.

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) با شماره۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید.

دیدنی های تور چین

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه امروزه به یکی از جاذبه های اصلی تور چین تبدیل شده است و سالانه بیشتر از ۱۴ میلیون گردشگر از آن دیدن می کنند. همچنین این شهر جزء آثار جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از ۵ کاخ مهم تاریخی جهان را در خود جای داده است؛ اما چه چیزی باعث این همه جذابیت در این شهر شده است؟ چرا به آن شهر ممنوعه گفته می شود؟

این شهر به مدت ۵۰۰ سال محل زندگی و فرمانروایی پادشاهان چینی بود و تا قبل از جمع شدن سلسله پادشاهی چین، جز خاندان سلطنتی و پادشاه، کسی حق ورود به آن را نداشت و به همین علت به شهر ممنوعه معروف شده است. در شهر ممنوعه سه کاخ قدیمی وجود دارد که یکی از آن‌ها بزرگ‌ترین کاخ تاریخی جهان و دو کاخ دیگر نیز با معماری ویژه ای که دارند، سبب جذب توریست های خارجی می شوند. این کاخ ها به نام های قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو معروف‌اند. در شهر ممنوعه، بیش از ده هزار اتاق وجود دارد که ۹۹۹۹ اتاق آن مملو از صنایع دستی چینی است. این اتاق ها در ۹۸۰ ساختمان چوبی بزرگ جای گرفته اند و در گذشته مورد استفاده درباریان شاه بودند. شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ ساخته شد و تا قبل از فروپاشی سلسله پادشاهی ۲۴ پادشاه در آن سلطنت کردند. هزینۀ ورود به شهر ممنوعه در فصل های پر بازدید ۶۰ یوآن و در فصل های سرد و غیر گردشگری ۴۰ یوآن است.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی پکن در سال ۱۷۵۰ با سبک معماری ساده ولی زیبا ساخته شد. این کاخ با مساحت ۷۰۰۰۰ مترمربع ۳۰۰۰ خانه را در خود جای داده است. در تور چین شما نمی توانید از کل ساختمان‌های این مجموعه دیدن کنید اما بیشتر قسمت های آن برای بازدید عموم در دسترس است. شاید لازم باشد برای دیدن کل مجموعه یک روز وقت صرف کنید. معابد، باغ ها، ساختمان‌ها و آبراه های زیبایی در این کاخ وجود دارند که باید آن‌ها را ببینید تا زیبایی آن‌ها را درک کنید.

بخش های مختلف این مجموعه به صورت طبیعی تقسیم بندی شده اند و هر بخش برای منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. بخش عمومی شامل چهار منطقه اصلی زیبا است.

محوطه دربار که به سبک شهر ممنوعه طراحی شده و برای امور اجرایی مورد استفاده قرار می گرفت. ساختمان‌های اصلی این بخش، «دروازه کاخ شرقی»، تالار «سخاوت و طول عمر»، تالار «پرهیزکاری و هماهنگی» و تالار «طول عمر لذت بخش» هستند. محوطه جلویی تپه، برج بخور بودائی است که به عنوان پرستشگاه بودائی ها شهرت دارد. محوطۀ دریاچه و پشت تپه مناظر شگفت انگیزی از طبیعت و معماری را جلو چشمان شما به نمایش می گذارد. قایق سواری روی دریاچه کونمینگ، بازدید از تپه طول عمر و گالری لانگ و راهروی لانگ که بلندترین راهروی جهان است، از جاذبه های دیگر این مجموعه تابستانی در تور چین است.

دیوار بزرگ چین

یکی از سمبل های چین، دیوار بزرگ چین با طول ۵ هزار کیلومتر است. این شاهکار بزرگ و بسیار تأثیر گذار معماری دفاعی عهد باستان، به عنوان معروف ترین و بزرگ‌ترین جاذبه های گردشگری تور چین محسوب می شود. زیبایی و معماری ویژۀ این بنا باعث شده که دیوار چین در میان عجایب هفت گانۀ جهان قرار بگیرد و در مکان‌های تاریخی جهان در چین در یونسکو ثبت شود. داستان‌های اساطیری چین را می توانید روی سنگ نگاره های بخش های مختلف دیوار ببینید. معروف ترین این سنگ نگاره ها نقش زنی به نام منگ جیانگو است، شوهر وی یکی از کارگران ساخت دیوار چین بود.

علت ساخت این دیوار محافظت و مقابله با حملات دشمن از سمت شمال کشور بود. دیوار چین دارای چندین برج نگهبانی (برج آتش) برای حفاظت و نگهداری از کشوراست که در فواصل ۵۰۰ متری از یکدیگر ساخته شده اند.

لشگر سفالین (تراکوتا)

در سال ۱۹۷۴ کشاورزان چینی در حال کندن چاه بودند که با یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات باستان شناسی جهان یعنی لشگر سفالین چین روبه رو شدند. این لشگر دو هزار سال در زیر زمین مدفون بود. این مجموعۀ باستانی شامل مجسمۀ ۸ هزار سرباز با جزییات کامل و دقیق در اندازه سربازان واقعی است و نشان دهنده سپاهی است که در جنگ پیروز شده اند. گفته می شود اولین امپراتور چین برای اینکه بتواند در دنیای دیگر هم فرمانروایی کند تمام سفالگران و مجسمه سازان آن زمان چین را به خدمت گرفت و به آن‌ها دستور داد هزاران مجسمه سرباز سفالی را بسازند تا با ارتشی سفالی به سرزمین مردگان برود چون باور داشت که این ارتش پس از مرگ هم از او محافظت خواهد کرد. این مجسمه ها در سال ۱۹۸۷ به میراث فرهنگی جهانی تبدیل شدند و امروزه به‌عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در تور چین به حساب می آید.

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) با شماره تماس ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید.

کوهستان زرد

کوه های زرد از معروف ترین قله های چین و یکی از سه پارک ملی خوب این کشور است. طلوع خورشید، دنیایی از ابر، صخره هایی با اشکال عجیب و غریب، درختان کاج پر پیچ و تاب و چشمه های آب گرم جاذبه های معروف کوهستان زرد در تور چین هستند.

پارک جنگلی ژانگ جیاجی Zhangjiajie

پارک ملی ژانگ جیاجی به وسعت حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه قرار دارد. در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت شد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان ژئوپارک جهانی معرفی شد و یکی از جاذبه های گردشگری در تور چین است. شهرت این پارک به دلیل ستون های صخره ای بلندی است که اولین فیلم مشهور سه بعدی سینمایی به نام آواتار (۲۰۱۲) در آن فیلم برداری شد.

این جنگل یک منبع غنی عرضه اکسیژن است و در کنار آن موزۀ فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز هست. کوهستان یوان ژیاژیه واقع در بخش شمال پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه کوه های شیب دار، ستون های سنگی عجیب و غریب و دره های عمیق دیدنی دارد که صحنه‌های فیلم آواتار نیز مربوط به این کوهستان است. مسیر های پیاده روی شیشه ای در اطراف قله کوه تیامن برای گردشگرانی که ترس از ارتفاع ندارند بسیار جذاب است. این مسیر هفتاد متری با شیشه به ضخامت ۶ سانتی متر ساخته شده است. جاده تونتیان یا جادۀ ۹۹ پیچ، یک بزرگراه ۱۱ کیلومتری است که در کوهستان یوان ژیاژیه قرار دارد و یکی از شیب دار ترین مارپیچ ها در جهان است. ستون جنوبی آسمان با ارتفاع ۱۰۷۴ متر از سطح دریا یکی از سه هزار صخره کوهستان یوان ژیاژیه است.

اگر زمان دارید بازدید از جنگل سنگی، زمین رنگارنگ و شهر قدیمی لیجیانگ یون نان، کوه اِمی و بودای غول پیکر چین، منطقه ساحلی باند و منطقه حفاظت شده پاندای عظیم الجثه در نزدیکی چِنگدو، معبد بهشت و خیابان وانگ فوجینگ در پکن، منطقه هوآنگ لونگ در شانگهای، ییلاقات کلاسیک چینی در گویلین و کوه های رنگی ژانگی دانکسیا را برنامه تور چین خود قرار دهید.

در طول زمانی که در تور چین هستید غذاهای چینی را از دست ندهید. شاید گفتن این مسئله شما را ناخودآگاه یاد غذاهای عجیب و غریب چینی بی اندازد ولی باید بدانید در چین غذاهای خوشمزه ای وجود دارند که با ذائقه ما هم سازگار است. معروف ترین غذاهای چین، اردک پکنی، خوراک گل کلم پخته شده در ظروف سنگی، جیان بینگ (Jian Bing)، ریشه گل نیلوفر، کونگ پائو چیکن، ماپو توفو، سوپ و سوپ گوشت و نودل، دامپلینگ، کلوچه های چینی، لقمه پیچ های بهاری و چو مین هستند. در مدت تور چین خود حداقل یکی از آن‌ها را امتحان کنید. این نکته را هم به‌عنوان توصیه قبول کنید که اگر خوردن با چاپستیک (چوب غذا خوری) برایتان سخت است حتماً قاشق همراه خود ببرید.

در تور چین می توانید سوغاتی های مختلفی بخرید. جید (Jade)، چای چینی، نقاشی های چینی، خطاطی، گره های چینی، چاپستیک، برش کاغذ، تذهیب، یشم، قلاب دوزی و ابریشم همگی هدایای خوبی هستند که می توانید به‌عنوان یادگاری و سوغات در تور چین بخرید.

در صورت تمایل به مشاوره با کارشناسان مجرب فلاوینگو ( عالی گشت) با شماره تماس ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا شماره 09127711693 تماس حاصل فرمایید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button