راهنمای گردش در جزیره پوکت

0

پوکت (Phuket) بزرگ‌ترین جزیره تایلنده که جذابیت‌های زیاد و متنوعی برای گردشگران داره. چه عاشق آرامش باشین، چه خرید، چه ماجراجویی و چه تفریحات ساحلی، این جزیره زیبا قطعاً چیزی برای شما در چنته داره. اگه قصد سفر به تایلند رو دارین، حتماً بازدید از پوکت رو تو فهرست برنامه‌هاتون بذارین. در اینجا چند تا از دیدنی‌ها و تفریحات معروف پوکت رو به شما معرفی می‌کنیم که در سفرتون از دستش ندین.

۱- جزیره‌گردی

جزیره‌گردی یکی از بهترین تفریحات در پوکته. اطراف پوکت جزایر کوچیک زیادی وجود داره که دیدن‌شون خالی از لطف نیست. در این جزایر می‌تونین غواصی یا شنا با لوله تنفسی رو امتحان کنین و از منظره صخره‌های دریایی و مرجان های رنگارنگ زیر آب لذت ببرین.

بهتون توصیه می‌کنیم که به یکی از تورهای کروز بپیوندید و به کشف جزایر، غارها و تالاب‌های اطراف پوکت برین. بعضی از مقاصد محبوب در این تورها عبارتند از جزایر رایا (Raya Islands)، جزیره بامبو (Bamboo Island)، و جزیره معروف فی‌فی (Phi Phi Island).

 

۲- مجسمه بزرگ بودا

مجسمه غول‌پیکر بودا به آرامی بر روی تپه‌های Nakkerd نشسته و به چشم‌انداز خیره کننده خلیج Chalong و ساحل کاتا (Kata Beach) نگاه می‌کنه. با اینکه این مجسمه تقریبا به تازگی احداث شده؛ ولی تبدیل به یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی و جاذبه‌های گردشگری پوکت شده. این مجسمه مرمری با‌شکوه، با ارتفاع ۴۵ متریش، از بیشتر جاهای جزیره قابل دیدنه!

 

۳- خیابان تالانگ (Thalang Road)

خیابان تالانگ (Thalang Road)، در محله قدیمی پوکت، برای گشت و گذار جای مناسبیه. این خیابون که به سبک پرتغالی ساخته شده، در بیشتر روزهای هفته جای آرومیه، اما بین ساعت ۴ بعداز ظهر تا ۱۰شب یکشنبه‌ها تبدیل می‌شه به یک بازار مکاره پر جنب و جوش. صدها غرفه و مغازه در سراسر خیابون، چیزهای مختلفی رو از غذاهای خیابونی گرفته تا وسایل آشپزخانه و سوغاتی‌های زیبا به فروش می‌ذارن.

۴- معبد Wat Chalong

این معبد بودایی‌ها، که به‌طور خلاصه معبد چالونگ (Chalong Temple) هم گفته می‌شه، یکی از پربازدید‌ترین معابد در استان پوکته. ساختمون این معبد بیشتر شبیه یک نقاشیه که از کتاب داستان‌های افسانه‌ای بیرون اومده باشه. یادتون باشه موقع بازدید از معبد کفش‌هاتون رو در بیارین و پوشش و رفتار احترام آمیز داشته باشین.

۵- یوگا، اسپا و سم‌زدایی

استراحت‌گاه‌های زیادی در پوکت وجود دارن که برای افرادی که به دنبال یوگا، اسپا، مدیتیشن، غذاهای سالم و درمان‌های سم‌زدایی می گردن، مناسبن. بعضی افراد چندین روز رو در این اقامتگاه‌ها می گذرونن تا ضمن یادگیری یوگا، از برنامه‌های سلامتی و سم‌زدایی اونها استفاده کنن.

۶- تورهای هیجان‌انگیز

با یه کم ماجراجویی چطورین؟ در پوکت می‌تونین سراغ تورهای رفتینگ (قایق‌رانی در آب های خروشان) یا ماشین سواری با ATV برین. رفتینگ در آب‌های وحشی پوکت، با مناظر زیبای اطرافش، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. وقتی از قایق‌رانی خسته شدین، با یک ماشین ATV به دل جنگل‌های سرسبز جزیره بزنین. ممکنه حتی توی مسیر به چند تا فیل و میمون هم بر‌بخورین!

۷- ریلکسیشن

پوکت بدون شک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای افرادیه که به دنبال ماساژهای آرامش‌بخش هستن. در گوشه گوشه این جزیره می‌تونین مکان‌هایی رو برای ریلکسیشن و ماساژ پیدا کنین. از ماساژهای ساعتی ۱۰ دلاری گرفته تا برنامه‌های سلامتی لوکس، با ارزش بیش از ۱۰۰ دلار. اینجا برای هر سلیقه‌ای یک چیزی پیدا می‌شه. پیشنهاد می‌کنیم این برنامه رو برای روز آخر اقامت‌تون در پوکت در نظر بگیرید تا حسن ختام سفرتون باشه.

 

برای آشنایی با دیدنی‌های دیگه تایلند، «راهنمای سفر به تایلند» و مطلب «چرا همه توریست‌ها عاشق تایلند می‌شوند» رو بخونید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button